Alla inlägg under december 2015

Av mizzsunshine - 31 december 2015 15:19



 



Av mizzsunshine - 30 december 2015 21:24

Näst sista dagen på Detta året. 2015. Har dock ingen som helst nyårskänsla, inte för att vi har planerat något speciellt. Det blir riktigt lugnt hemma vid och det lät som att Drabbing skulle komma hit :) Blir bra!

Läste vad jag skrev den här dagen förra året.

Nu är det 1 år och snart 10 månader tillsammans med mitt hjärta <3 And still counting. Gravid i 7e månaden. Några dagar från att det bara är två månader kvar tills Mini beräknas vara hos oss.. Herregud!

Vem hade kunnat ana detta förra året? Inte jag iallfall. :D Jag älskar dig, Min M <3


Och jag har äntligen betalat av HELA bil lånet. Det känns så himla jävla bra!! Nu är pärlen bara MIN! :D

Vad har mer varit minnesvärt det här året? Kollade precis igenom bilder från min telefon , fanns ju en hel del minnesvärda saker. Får skriva ner de och kanske komplettera med nå bilder här lite senare!

Nu ska jag höra om inte mannen kan ta å vara lite social.

Puss och gott nytt år på er. :D


Av mizzsunshine - 29 december 2015 10:07

Det är med blandade känslor jag ska jobba ikväll. Det blir de sista arbetspasset på riktigt länge.

Det känns både trist och ändå bra :P i väntan på något alldeles speciellt. Mini <3 Som vi längtar.


Mogge har varit halvrisig i ett par dagar med ont i halsen, hosta m.m Ingen feber har visat sig ännu dock.

Nu börjar jag också att känna mig seg och risig. Det är ju trevligt lagom till Nyår och Kiruna trip. :/

Hoppas att det stannar upp eller går över väldigt fort.


Imorgon ska jag in mot/till stan för lite ärenden. Ett besök hos barnmorskan och sedan till chefen med nå papper. Ev in till stan om jag orkar och har lust. Vi får se. Handla inför nyår som förövrigt blir väldigt lugnt! :D Sen gissar jag att det blir lite chillning på kvällen :P


Då vet ni.



 



Av mizzsunshine - 27 december 2015 10:27

Det märks att jag är van att sitta vid mogges dator mestadels, för att just nu sitter jag vid min egen och tycker att den är jävlat segast ever! Det kan ha en bidragande orsak att humöret inte är det bästa och på så vis är tålamodet betydligt mindre än det brukar vara.


Har bara varit ledig några dagar och jag har hur tråkigt som helst!! Hur ska det egentligen gå när jag kommer vara hemma på heltid, så att säga??  Januari - februari speciellt eftersom jag sen har Mini att ta hand om. Usch,jag vill inte ens tänka på det.


Allra jobbigast är det kanske just nu för att jag har energi över till att kunna hitta på saker/göra saker..

Men fantasin och lusten är NOLL!!

Av mizzsunshine - 26 december 2015 23:22

Måttligt less på mig själv endel gånger. Speciellt när jag inte kan somna för att mannen sitter uppe och spelar och inte ligger brevid. Senast igår, nu ikväll ids jag inte ens gå och lägga mig. Vad är det för idé lixom?

Känns skit, eftersom jag är supertröttast..

Det blir alltid så fel när jag somnar sent, ingen ide att tänka "jag sover längre imorgon" istället.

För att det blir int. Vaknar alltid ungefär lika tidigt.. oavsett ..

Dessutom nu när jag ska ta nya tredagars sockervärde, så känns det inte optimalt att sova sent/dåligt.

Hela alltihop blir som fel då..

Jag tog undan julen idag, passade på att köra en städning samtidigt..
känns bra att det är gjort iallafall

Ögonen i kors - lyssnar på brummet från kylskåpet .. riktigt intressant -Nej!!

Grattis Nathalie på din dag :D

Håller typ på att somna sittande här vid köksbordet .. suck.

Av mizzsunshine - 23 december 2015 22:25

Hunnit med endel saker idag, utan ledsamheter.

Upp tidigt, till Sunderbyn till diabetessköterskan - fick insulin sprutor och massa information.

Så f.r.o.m nu ska jag ta insulin på kvällen för att få ner morgonens faste värde.

Bokat tid hos dietist till veckan. Nu händer det grejer.

Slå in sista julklappen har jag hunnit, vi har handlat också. Dessutom hann jag jobba emellan också :)

Effektiva dagen.

Ingen Jul stress eller massa saker att fixa inför imorgon :)

Idag påväg hem från jobbet blev jag lite rörd över mina egna tankar fakiskt. Tänkte på mannen i mitt liv.

Lyckligt lottad är jag som får ha honom vid min sida <3

Jag älskar dig! <3

Av mizzsunshine - 22 december 2015 12:27

Det hela började egentligen igår, tror jag. Hm, hade ett högt sockervärde två tim efter middagen. Kände mig rätt så nere efter det, tankar som snurrar m.m Tårarna attakerade lite senare. Var ledsen resten av kvällen ungefär.. Kunde inte ens somna så gick ner och gömde mig där istället, så tillslut somnade jag tydligen..

Fortfarande ett mysterium varför det ibland går lättare att somna där.


Idag var jag till Barmnmorskan igen och visade resultaten av sockervärdet som jag nu testat före/efter varje måltid + kväll i tre dagar. Visade ju såklart att jag ligger lite högt omän inte alarmerande högt. Framför allt faste värdet är nog så högt. Hon tog även långtidsockervärde, ska få veta resultatet av det senare idag. Ska tillbaka till henne om en vecka, alltså nästa tisdag och ska då ha gjort nya såna här tre dagars tester.

Dagarna precis efter jul.. Kul Jul!!


Det är klart att det är mycke att tänka på, men det ska ju gå att få ner värdet tycker jag! Banne mig!!


Påväg hem kom tårarna igen, attack-tårarna.. När jag kom hem tog jag bort de lilla mascara jag hade kvar kröp ner i sängen ett tag, somnade lyckligtvis. Nu känns det lite bättre - inga tårar men nog känns allt de här jobbigt just nu! :( Massor av tankar som snurrar .. Sockervärdet, viktuppgång - hur jag mådde efter sist jag gick promenaden, Tänker på att tiden går snabbt nu - det närmar sig snart förlossning med allt vad det innebär! Tiden efteråt. Herregud. Lilla jag.. Hur ska jag fixa allt de här som väntas?? :( Tur att vi är två om det här :) 



Av mizzsunshine - 20 december 2015 19:47

Söndag idag och fjärde advent. Det känns inte alls som att det är Julafton om fyra dagar. Har faktiskt ingen julkänsla alls!

Har inte mått så bra alls idag, faktiskt. Kände mig trött och seg, tänkte att jag kanske blir piggare av en liten promenad. Mm eller hur. Orkade bara gå halva sträckan som jag brukar gå på lika lång tid det tog att gå hela förut.. Skräp! Som tur var vände jag i tid. På väg tillbaka trodde jag att jag skulle vara tvungen att ringa efter Mogge. Händer, armar och ben kändes domnade. Usch. Släpade typ fötterna efter mig och flåset ska vi inte ens prata om. Nä jag äntligen tog mig hem så la jag mig haft död i sängen som står i data rummet. Tok varm, yr, såg dimmigt. Låg där gode stunden innan jag ens vågade kliva upp igen. Usch! Sådär har jag aldrig känt förut.

Andra dagen med att kolla sockret före/efter måltid. Tycker det fungerar bra även om värdena inte riktigt är vad dom borde vara. Idag var det mest högt efter frukost och det tror jag beror på juicen jag drack. Ny dag imorgon .. :)

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards