Alla inlägg under maj 2016

Av mizzsunshine - 29 maj 2016 20:46

 .. Min första ..  Den har inte alls varit så bra tycker jag.


Jag förväntade mig inte presenter eller liknande.

Men att vara less och på dåligt jävla humör hela dagen hade jag kunnat skippa, faktiskt.

Nåja det blev då städat och tvättat. Har även hunnit sova i solsängen ute i solen en stund här innan middagstid. Jätteskönt och jag blev faktiskt på liiite liiite bättre humör efter det.

Har då överlevt eftermiddagen/kvällen iallfall. 


Min mamma fick en sån där laddnings mojäng av mig i morsdags present bara för att jag tyckte att det var bättre med någon nytto grej än blommor som vissnar strax.

Love uu!    


Ingen puss idag

Av mizzsunshine - 28 maj 2016 20:38

Japp, som rubriken lyder.

Jag, Mogge och Thomas har haft endaste till Ikea - Umeå.och massa andra affärer i anslutning. Mami stannade hemma med Tova.

Roligt att se hur det ser ut där och såklart handla endel men ändå inte så himmelens mycket! :D

Hittade en jätte söt body på Lindex. Stl 62, var bara tvungen att köpa den till tösen <3

Kanske inte genomtänkt att få en kortison spruta i foten igår och sen gå en massa idag. Nå men jag har ju överlevt :D

Lägger upp bilder imorgon, från datorn. Vi ids garanterat inte packa upp och ha oss ikväll ..   

Hoppas på att somna ovaggad ikväll   

Av mizzsunshine - 25 maj 2016 19:53

Jag och Tova tog en tjuv sovmorgon imorse - skönt. Men resulterade i att frukosten blev en halvtimme "sen" .. än vad jag tycker är lämpligt.

Vilket i sin tur har gjort att måltiderna under dagen har blivit något förskjuta. Nåja, det må väl vara ..

Gav henne pure mellan frukost och lunch sådär lagom mitt i, bara så att hon ska få smaka. Hon åt sedan lunchen utan problem.

Däremot när hon skulle äta målet efter, så åt hon bara litegrann sen vägrade hon. I sten!! Jag tänkte att hon var trött - hon vägrar sova . I sten !! Hon bara skrek utöver sig!! Däremot pure - de gick ner jättelätt och glad var hon. Efter hon hade ätit så somnade hon på fläcken!

Målet efter det, så vägrar hon. Hon åt mini lite sen nä! Sover inte heller så som hon brukar göra efter måltiden.

Så nu, sista målet äter hon en timme tidigt och nu efter bara halva så har hon slocknat.

Jasi..

Vad är det hon håller på med nu?
Bryter alla rutiner och jag har ingen aning om hennes mage fixar att tvärt byta ut nån måltid här och där till pure. Å hur mycke pure är "en måltid" för henne? Hur funkar de där? Hur ska man göra? :(

Av mizzsunshine - 24 maj 2016 22:00

Idag bestämde jag mig för att ta tag i saker ..


Allting började egentligen med att jag känner att jag är less på att för det mesta vara hemma, Jämt!

Helt underbart att ha hand om älskade Tova men lite tjatigt och jobbigt att jämt vara hemma.

Diska, tvätta, plocka undan .. Hela tiden! Usch! 


Jag bestämde mig för att jag behöver komma iväg från huset, få ensamtid och röra på mig. 

Det bästa sättet att få allt de på är att förnya mitt års badkort och simma! 


Dom går över till sommartid nästa vecka men har ändå öppet två kvällar i veckan och det passar perfekt eftersom det är då jag kan ta mig iväg! Kvällstid, två kvällar i veckan, jättebra!


Sagt och gjort så blev det så, en stund efter middagen åkte jag iväg. förnyade kortet och simmade i 30 min.


Helt underbart skönt!  


Är sådär trött, ni vet ..

Inte "Jag-har-legat-i-soffan-hela-dagen-trött" Utan trött för att man faktiskt har rört på sig.

Kroppsligt trött eller vad man då ska säga.


Kände mig som en blyklump när jag klev upp ur vattnet, det var jätte härligt att chilla en stund i bastun efteråt.


En Note till mig själv  - Nästa gång, ta med astmasprayen. 

Av mizzsunshine - 22 maj 2016 14:29

Usch, en sån där dar där allting bara rinner över!

Så less och irriterad på det mesta som jag annars brukar "tåla" ..


Nåja. Ugnen håller då på att bli rengjord, de hade inte gjorts på ett par år och kanske t.o.m ännu fler.

Micron var inte alls hemsk så den blev typ ren(are) direkt!


Så nu (Läs: när jag fått ugnen ren) kan jag äntligen stryka dom två sakerna från våran To-do-list som hänger på kylen. Jag blev less på att det bara stod där och ingenting hände ..  som vanligt. 


Det är lite trist att det måste rinna över innan man ids ta tag i saker och ting.

Nåja Tova får det hon behöver och det är  väl det viktigaste. Allt annat kan vänta i tusen år, visst?? 


Blä!

Av mizzsunshine - 21 maj 2016 17:45

 

Första gången Tova smakar Pure, så blev det Majs och Potatis.

Ingen hit i början alls, funderar mest vad detta må vara men smaskar ändå litegrann.

Verkar vilja ha lite mer och det fick hon. Att bli avtorkad efteråt var heller ingen hit.

 

Sötast! 


   


Vi smakade pure idag igen, samma smak som igår och då gick det väldigt mycket bättre, tog inga bilder på det idag men man. Hon smaskade då på och ville ha mer och mer.

Spillde knappt någonting alls! Duktiga tjejen våran. 

 

Bara såhär dagen efter (två provsmak) så ser vi att det sätter igång magen, utan detaljer.

Det gillar vi! :D

 

Puss och kram

 

Av mizzsunshine - 19 maj 2016 19:29


Idag fyller denna lilla älskade tös 4 månder.

Vad tiden går! Och nu händer det nya saker från dag till dag.

Vilket underbar tid <3




Av mizzsunshine - 18 maj 2016 18:29


 


 

 

Video  - Smart!!

 

Varför har det inte förut slagit mig att jag kan lägga upp video snuttar? Det är ju himla fiffigt!! :D


Allra helst nu kan jag tänka när det händer så himmelens mycket med våran Underbara Tova!

idag har hon för första gången själv hållt i en leksak.

Jag satte hennes fingrar iordning men sen höll hon den alldeles själv, skallrade och bet litegrann på den.


Helt undebart att se!
Glad unge och lycklig mamma <3
 

Puss på er :D

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards