Alla inlägg under december 2014

Av mizzsunshine - 30 december 2014 21:50

Näst sista dagen på året, idag. Ingen sån där nyårs känsla alls just nu, hade för några dagar sedan men nu är det som bortblåst. För en stund sen fixade vi lite pynt och nå grejs.

Just ikväll tyvär lite irriterad och väldigt dämpad men men, suck! :(

ja, vad ska man säga om året som har passerat?
Det har ju helt klart hänt både tråkiga och roliga saker i mitt liv.
Allt det tråkiga har jag definitivt ingen lust att skriva om nu.

Det roliga är ju att jag nu såhär i slutet på året fått veta att jag får jobba på ett ställe där jag trivs och mår bra! Familjen, De få vännerna i min närhet Och såklart Morgan <3

Livet har hittat de allra viktigaste pusselbitarna.

I februari återuppstod kontakten mellan mig och mogge, jag minns andra gången vi träffades där i dagarna, känslan att just HAN ligger precis brevid och tror att jag inte ser att han tittar på mig och ler förtjust. Åh det leendet! Med sin axel precis nuddande i min axel. Känslan gick iallafall för mig att ta på. Knäsvag ja!! Hjärtat missade att slå ett par gånger. I mars blev det väl officiellt att vi var tillsammans och hm i juni/juli när det då var flyttade jag hit ut till mitt hjärta. Snart 10 månader, and counting ;) Jag älskar dig!

Lägger till en bildbomb senare.

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!

Av mizzsunshine - 23 december 2014 22:22

Japp, blev jag, älskling och mamma som socialar på Uppesittarkvällen med bingolotto. Ändå trevligt. Det var huur många år sen som helst jag spelade bingolotto. Lite vuxenpoäng till samlingen. :)

Levererade några julklappar tidigare men glömde nån i bilen och glömde en del hos mor också. Jasi jasi.

Myske skratt ikväll så jag lär ju leva läänge :)

Åter igen så mitt i allt så slås jag av tanken på hur lycklig jag är med min älskling! Puss.

Av mizzsunshine - 22 december 2014 21:23

Idag när jag skull fara till stan och göra ärenden då ville inte min älskade pärlan vara med. Vägra starta. I med batteriladdare och senare även motorvärmare. Ajja tog mercen istället med ett väldigt nöjt leende från min man :)

Hunnit göra en massa här under dagen, crosstrain, stan, tvättat, fixat nagellacket, ätit god mat, tänt ljus och sett film här på kvälls kvisten.

Satt och funderade här framför filmen, varför den vägrat starta, om det varit nån lampa på så den därför blivit utan ström.
Ja tankarna snurrade! Så kom jag på at den kanske bara blev sur! När Mogge flytta den i lördags förmiddag när han skulle skotta och sen tillbaks efter det var klart. Däremot borde den inte startat då bra då båda gångerna, tycker jag men jag är ju inte nån motor expert.

Hur som helst så gick Mogge ut och prova starta den ikväll igen, efter lite tjurande så gick den faktiskt igång!

Åh lättnaden när pärlen lever igen! :D

Av mizzsunshine - 21 december 2014 22:45

Vi har varit en sväng till lycksele till Mogges brorsa m, familj. Sov över och idag fixade grbbarna med super mercen medan vi kvinnor gjorde annat. Påvägen hem hamnade vi en snutt i renvallen som snabbast, landade hemma för ett tag sen.

Stackars päärlen fått vara alldeles ensam hemma och mercen i all ära men sätet är fasen inte bekvämt nånstans. Synd om min rumpa som ha vare bortdomnad och ajj måånga mil nu. Tur det är värt att besvär att bara få vara med hjärtat i mitt liv. ;)

borta bra men hemma .. :)

Av mizzsunshine - 21 december 2014 12:15

 

Av mizzsunshine - 19 december 2014 19:10

Japp tog lite ledig nu, känns bra! Börjar så smått bli klar med de få julklappar som blev detta år. Älskling är hemma, äntligen! Lycka att ha honom i närheten!! :)

Nu blir det fredagsmys med gott och film :) Imorgon väntar nya äventyr.

Älskar dig, mitt långhåriga skäggo! <3

Av mizzsunshine - 17 december 2014 21:48

Satt och pratade med en här under kvällen och jag vet inte riktigt vad jag tänkte när vi började prata om paranormala saker. Usch! Nu är jag ju halvt livrädd när jag kom hem till ett tomt hus :(

Det är förmodligen inget "paranormalt" som hänt här men tycker ändå att det är lite läskigt och konstigt att tvätt maskinen har flyttat sig lite snett från vars den alltid stått så länge jag har haft med detta hus att göra.

Usch!!

Tur hjärtat kommer hem imorgon och att det dröjer tills han jobbar borta igen.
Det känns himla sweet! Tur att detta blev NU, sista dagen ensam hemma. Tänkt om det varit första veckan han vore borta. Uuuuuh :(

Kom hem nu mitt hjärta, jag saknar dig! Puss

Av mizzsunshine - 16 december 2014 10:42

Sitter vid datorn och bloggar, var väldigt länge sen jag startade datorn. Jag kommer inte ihåg när det var sist. Det är nog inte så konstigt när jag mest använder surfplattan.

Jag har märkt att bilderna man lägger upp via blogg-appen blir så himmelens onödigt stora!


Jag känner en riktigt rastlöshet spira inombords, vilket innebär att jag har varit hemma alldeles för länge!

Känns bra att fara och jobba imorgon. Det som är problemet när rastlösheten sätter in är att man är så uttråkad att då ids man inte göra nått vettigt. Det låter lite motsägande men det känns ungefär så!


Vad ska jag göra idag då? Har ingen aning mer än att jag tänkte motionera crosstrainern litegrann nu strax. sen får jag helt enkelt se vad som händer ikväll.. Har sovit alldeles för bra inatt för att ta en powernap under dagen!


Jag tänkte också hinna läsa ut denna bok av isfolket. Nr 4. Bara ungefär 100 sidor kvar.


 

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards