Alla inlägg under februari 2015

Av mizzsunshine - 26 februari 2015 22:03

Spenderat två dagar med att göra .. ingenting!
Börjat på s.6 av One three hill nu ikväll

Känns helt okej ändå att jobba i helgen .. :) börjar va lite less att inte göra någonting alls, behöver sysselsätta mig med någonting.

Jag vill bli av med min förkylning så man kan börja röra sig på riktigt. Usch!

Väntar hem min älskling om ett tag, han är saknad!

Av mizzsunshine - 25 februari 2015 18:26

Onsdag idag ..


JoHan var hit och socialde ett tag förut idag, det var trevligt. Efter han hade åkt så kände jag för att hitta på något annat, du vet. När det känns som att man har lite engeri över och verkligen vill hitta på nånting. Typ åka till stan och sitta på Nodo, ta en fika och bara vara, hälsa på nån eller ja nånting ..  Men .. med vem? :(

Det är ganska tragiskt,


Har stängt av mobilen, surfplattan - all kontakt med omvärlden, kände inte för att vara kontaktbar 24/7, fast i och för sig hade de säkert inte spelat någon roll för att mobilen är oftast tyst, tyvär..


Sitter här, ser avsnitt efter avsnitt av One three hill - i brist på annat ..


Jag känner mig så ruskigt ensam!


 

Av mizzsunshine - 24 februari 2015 19:09

Har startat upp min dator, he va inte igår! oj så liten text! jises ;)

Sitter och lyssna på musik på Spotify, känner lugnet. Tänkte att jag skulle serien och soffan svalna litegrann ..


Det är lite tragiskt att man ha en hel kväll och två lediga dagar framför sig men har ingen aning alls vad de ska innehålla mer än serier och att mannen i mitt liv kommer hem på torsdag, som det lät. Dock så är jag ju förkyld och känner mig överkörd av nånting stort när man tar sig för att göra nånting, blir asträngd direkt och får jobbigt att andas och hostar så att de låter som lungorna är påväg upp.


Jag har funderat kring de där att man tappar kontakten med folk, det är tråkigt. Men å andra sidan så är det lika tyst från andra hållet så man kan inte ta på sig allt själv. eller hur?! Det finns förmodligen en anledning att man slutade höras från första början och man lessnar lixom på att försöka, när man har gjort det ett par gånger och det ändå inte händer nånting ..


Jag saknar att ha vänner som ringer stup i kvarten och vill ha med en på olika upptåg och äventyr. Saknar att ha den där vännen man ringer direkt när det är nånting roligt som hänt eller när man behöver nån att prata med. eller den där vännen som man bara kan våldgästa när man passerar eller tvärt om den som våldgästar en själv, bara kliver in genom dörren och säger att det är kaffedax. Ja liksom så. ni vet.


Man blir som lite lat av sig, av att bara dröna hemma när man är ledig.


Ser fram emot om några helger, om nu inget annat kommer ivägen.

Då kommer nämligen Lillis HIT, awesome! :D

 


  



Av mizzsunshine - 23 februari 2015 20:55

Jasi ännu en dag har passerat, hostar så de river och låter som ett mehu. Rösten sviker, andningen ja den är ju som den är. Sjuk? Äääsch jag har ingen feber. Trots att jag känner mig överkörd av ett tåg och det värker överallt i kroppen.. Blä!

Arbetsdag imorgon sen lite ledighet. Hoppas på det bästa.

Krya på mig.

Av mizzsunshine - 22 februari 2015 21:10

Jag har varit aningen piggare idag även om det är långt ifrån bra! Pratade med 1177 och sen iväg till akuten en sväng. Där konstaterar dom ingenting speciellt, svullnaden på min hals beror inte på sköldkörteln tydligen. Skulle få remiss för att få röntga/unltraljud för att få veta vad det är förnått. Det har visst pågått en längre tid, alltså inte börjat svälla iochmed att jag blev förkyld. Hur dom nu då kan veta det.

Städade när jag kom hem sen, dammtorkade iaf - resten hjälpte älskling till med. När det var klart blev jag beordrad liggande läge. Medans han fixade med mat osv. Vilken man jag har :)

När jag hostar låter det (och känns) väldigt illa! Inte roligt det här. Som sagt hoppas att jag antingen deckar eller piggnar till, hatar att vara emellan.

Såhär på kvällningen har jag tänt ljus i köket och läser lite, avkopplande!

Over and out.

Av mizzsunshine - 21 februari 2015 14:02

Jag blev tydligen attakerad av halsont/förkylning natten till i fredags.

Vaknade med ont i halsen och trodde att det berodde på att jag snarkat, under dagen gick det inte överm på kvällen hade jag gränsen till feber och idag har jag än mer ont, känns som ett rivjärn. Känns rätt okej när jag är stilla och inte hostar, så fort jag gör nånting alls tar det emot och det blir svårt att andas. Om jag hostar så lossnar det i halsen men det låter verkligen inte vackert. Feels like det bara blir värre. Tyvär.

Det känns hemskt att ligga i soffan när det är så underbart väder ute. Bara känna sig besegrad och hoppas att jag antingen åkt dit ordentligt eller är på bättringsvägen imorgonkväll så jag vet hur måndagen ser ut. Jag har inte tid med det här.

:(

Av mizzsunshine - 18 februari 2015 22:29

Den här kvällen blev ju inte som planerat. Jag har just lagt mig i Min säng, många känslor och tankar som virvlar runt.

Could juse a friend .. feel alone. :(

Av mizzsunshine - 18 februari 2015 06:51

Jag vet inte alls vad som har blivit med mig, sovit halv dåligt inatt med. Eller jag har sovit men vaknar på natten och tar en stund innan jag lyckas somna om. Det var länge sen det hände.

Idag kommer min älskade hem, han är efterlängtad. Men då är han ledig på fredag, när jag iof också är det men då såklart har vi möte, dessutom lite tidigare än vanligt!! Just detta möte behövs men synd att de va just på fredag :/

Hmm min mor hade en önskan om att jag skulle komma till arvids i helgen, jag vet då inte riktigt. Egentligen, varför inte men samtidigt så, jag vet inte..

Dags att göra mig klar för jobbet, sen efteråt ska jag komma ihåg att göra ett ärende. Mycke nu :)

Over and out.

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards