Alla inlägg under mars 2018

Av mizzsunshine - 31 mars 2018 22:34

Vi spenderade dagen i Risnäs och folket där.

Tova busade och härjade med kusinerna och hundarna som var där.

Det fanns inte ens på kartan att sova lunch och hon visade inga trötthetstecken.

Dock somnade hon efter bara ett par minuter i bilen. Nåja det är en ny dag imorgon.

Jag och mogge (lillebror såklart) har åkt hem Till piteå igen. Blandade känslor såklart.



Av mizzsunshine - 30 mars 2018 23:32

En bra dag, dock inga påsk aktiviteter.

Eller jo, handlat lite godis och gjort iordning ett litet påskägg till Tova :)

Varit ute litegrann så Tova fått springa av sig. Det såg himla roligt ut när hon kanade ner för snöhögen sedan låg hon dubbelvikt, åt sidan där nere hehe.

Ikväll hälsade jag, Mogge och Lucas på min farbror Janne..

Imorgon är det nya äventyr på gång

Av mizzsunshine - 29 mars 2018 23:17

Usch vilken dag de här har varit.

Tova har varit helt oj oj! Inte lyssnat, vägrat äta, bara gnällt och varit tvärt över!

Jag har brutit ihop ett par gånger idag och Mannens tålamod har varit påväg att tryta ett par gånger idag.

Så tillslut packade vi ihop oss och åkte till Arvidsjaur. Parkerade in oss hos mamma och tänka sig inte ett enda gnäll från Tova sedan vi satt oss i bilen.

Dags att försöka sova nu.

Ny dag imorgon.

Av mizzsunshine - 28 mars 2018 20:48

Usch fy fan!

En riktig skräp dag. Det enda positiva har varit att Angelica och flickorna har varit hit och busat. Tova och Lucas fick så fina presenter. Tack vännen! :)

I övrigt så känner jag mig då fruktansvärt jävla dålig. Skärtorsdag och påsken inleds imorgon och vi har ingen plan alls! Inte handlat något påsk aktigt, ingenting!

Mig struntar jag väl i. Det kommer aldrig bli som förr. Men jag hade velat kunna erbjuda Tova någon form av påsk tradition. Sambon är ju inte intresserad för en sekund men jag känner mig bara skräp!

:'(

Av mizzsunshine - 22 mars 2018 21:37

Denna älskade unge alltså!


Orden strömmar från det att hon vaknar på morgonen till de att hon somnar på kvällen.

Jag tycker att hon har vuxit så mycket under veckan hon har varit hos mormor. 

I sättet och ännu mer ord strömmar och hon förstår saker på ett annat sätt än innan.


Och håret! Det växer så det knakar!! 


Det är så underbart! 


Inte superbra bild så men denna är från i tisdags när hon byggde högt torn med Moster gris :)


 

Av mizzsunshine - 22 mars 2018 21:27

Idag har vi haft besök av Tomas, Diana och Elsa en stund när dom ändå hade varit till piteå i annat ärende. 


Det värmer mamma hjärtat att se att Tova inte är rädd för Tomas längre .. 


Det går bättre och bättre med amningen, har inte behövt ge honom nån ersättning alls idag.

Det känns superbra! 


En annan sak som känns bra är att vi tog en liten promenad idag. Jag med vagnen och Lucas och Mogge med bobben och Tova. Jag blev inte ens svimfärdig eller jättesvag som jag har blivit förut. Det måste ju betyda att jag blir sakta men säkert bättre. Inte ens fogarna skrek!! Flåset fick jobba lite men det är ju inte ens konstigt.  Jag är nöjd! 



 

Av mizzsunshine - 21 mars 2018 22:05

En dag i hemmets tecken , vi myser med barnen och jag försöker få amningen att fungera bättre och bättre. 


Jag mår lite bättre för varje dag även om det går otroligt segt! 

Idag orkade jag t.o.m gå inne på affären utan att bli helt knäsvag! 


Tova är inne i nån period där hon testar och vägrar lyssna, men samtidigt är hon så himla go.

Dessutom märks det att hon är stolt och snäll med lillebror

Av mizzsunshine - 20 mars 2018 19:57

Känslan när hela familjen är samlad! 

 

  


Mamma och Åsa kom till piteå idag, för att lämna hem Tova som varit i Arvidsjaur sedan i onsdags. 


Oh, så vi har saknat henne. Hon har vuxit en hel massa på många sätt, tycker jag.


Oj så jag älskar min lilla familj <3


  

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards