Alla inlägg under november 2014

Av mizzsunshine - 30 november 2014 18:30

Söndag idag - första advent. Det var lite mys att tända advents ljus på morgonen :) Vi var till skylt-söndagen en sväng men det är inte som förr. Tyvär.

Tidigare i veckan hade jag bett mannen om att han skulle hitta på nån middag till fredagen - Grillat blev det. MUMS! Oh så gott. :)

Idag känner jag mig snäll, låter mannen få kvalitetstid med sin andra kärlek - datorn.

Pyntat fram julsakerna i helgen men ingen direkt stämning, jag vet inte. Kanske beror på bristen på snö? Det var lite spännande hur mitt pynt skulle passa i nya hemmet. Har kommit på att jag har mest jul-ljus, inte så mycke tomtar och annat.

Av mizzsunshine - 27 november 2014 10:19

.. Den är ett mysterium! Har ju haft ont i typ 5 år. Här för ett halv år - ett år sen gjorde jag inläggs sulor som är gjutna eftrr mina fötter. Dom ger ett väldigt stöd under hålfoten eller vad det nu heter. Det bästa jag nånsin har gjort. Jag använder dom ALLTID och har inte märkbart ont så som förut.

Just nu har jag sulorna i vinterskorna, men tog på mig gympaskorna när jag hämtade tidningen imorse, två steg mot ytterdörren (jag hann alltså inte ens gå utanför ytterdörren) och jag har sådär galet ont igen !! Usch det är så tråkit. Men det påminde mig bara om hur mycke värt det var att göra sulorna!!

BoTen - bekväma skor .. i boden, all ära! :)

Av mizzsunshine - 26 november 2014 22:39

Inte fått någonting speciellt gjort på förmiddagen idag, arbetstimmarna flöt iväg i ett nafs och nu är som dagen slut. Landat hemma och ska väl läsa en stund innan det är dags för JB!

Jag läste precis vad jag hade skrivit idag, några år tillbaka och i ett av dom stod det något jag faktiskt tycker fortfarande. Att fastän detta är mim blogg såkan man inte skriva vad som helst beroende av att man aldrig riktigt vet vem som läser, allra helst nu när den är kopplad till facebook. Kanske inte smartast. Däremot så finns ju den andra dagboken där jag kan skriva preciis vad jag vill!

Jag längtar tills imorgon och helgen.

puss

:D

Av mizzsunshine - 25 november 2014 19:47

Spenderat lediga dagen med att städa/tvätta. Känns ju bra när det är gjort iallafall.

Det där samtalet som jag väntat på kom äntligen idag. Goda nyheter! En stor sten har fallit från mitt hjärta, så underbart! :D LYCKA

Myser med tända ljus och ser serie.

Av mizzsunshine - 24 november 2014 23:03

Har varit en kvalitetsdag med pappa och syster.

Funderat ut några julklappar iallafall :) några återstår och lär bli sista minuten köp antar jag - det är alltid så!

En dag i det ledigas tecken, tackat nej till ett jobb pass, efter helgpasset behövs lite fri tid.

En sak som inte är likt mig är att jag hade tänkt städa, men så åkte främmandet och jag kände tusan inte för det, så struntade i städningen och hälsade på Sandra och Oliver istället :) sen hem och sett Skilda världar.

Nu planen var att försöka sova strax och inte låta alla tankar som snurrar ta överhand. Just denna måndag känns det jobbigt att M är borta och jobbar.

Ska börja på tredje boken av Isfolket nu. :)

Godnatt på er.

Av mizzsunshine - 22 november 2014 06:53

Snart iväg på jobb igen. Imorse började nedräkningen - bara en uppstigning till :) ha en trevlig dag - det ska jag !

Av mizzsunshine - 21 november 2014 19:20

Var inte helt taggad på arbetshelg, men när den väl är inledd så är det helt okej! Börjar mjukt med en kväll sedan två långa dagar.

Hinner ju se älsklingen litegrann i helgen ändå sen när han åker då har jag ledigt, när han kommer hem igen i slutet av nästa vecka då jobbar jag. :( äsch det är ju sådär. Är ju då ledig helgen då iallafall :)

Trevlig helg på er.

Av mizzsunshine - 20 november 2014 17:47

Full rulle hela dagen, Sandra och Oliver har hälsat på och ätit lunch här, kyckling sallad. Slurp! Gott var det. Efter dom hade åkt for jag iväg och simmade, satt en stund i bastun efterråt.

Väntar in att älsklingen ska komma hem, han är saknad :) puss

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards