Alla inlägg under februari 2018

Av mizzsunshine - 28 februari 2018 22:21

Av mizzsunshine - 27 februari 2018 21:37

.. Och nytt ultraljud. Där alla mina värden och minis mätningar ligger bra. Allt är bra. Så jag kommer ej att få igångsättning v. 38 utan tidigast tiden omkring beräknad födsel.

Förra ultraljudet så låg mini på +24%. Och denna gång bara på +16%. Den uppskattade vikten låg på samma, ca 3200g.

Det känns ju lite konstigt att alla värden plötsligt ser så bra ut.. Ja klart att det är bra att värdena är bra. Men jag var ju som inställd på att bli igångsatt om två veckor.

Nu har jag inget nytt ctg och ultraljud förän den 6e och 14e.

Många tankar och känslor denna kväll.

:(

Av mizzsunshine - 26 februari 2018 19:46

Känslan när älskade Tova är hemma igen <3

Borta bra men hemma bäst, visst äre så?

Hon har blivit lite busig under helgen. Vägrade ha blöja på sig, en stund här tidigare.

Lyckligtvis hände ingen olycka :)

Somnade hyfsat direkt nu ikväll så jag hoppas att hon sover hela natten.

Hon har fått en sån fin lampa av moster Åsa.

 

Av mizzsunshine - 25 februari 2018 17:30

Ja känslan att inte orka ta hand om Tova är fruktansvärd, inte de att hon är jobbig att ha hemma utan det är bara det att jag orkar ingenting! :(  När hon är borta så saknar jag samtidigt ihjäl mig såklart! 


Små saker är riktigt jobbiga just nu. Sitta på golvet (med Tova på toaletten) är en av dom.

Bara att duscha och klä på sig på morgonen är ett helt projekt.

För att inte tala om att min mage snart inte ryms att få in i duchkabinen :(

Hatar känslan om att vara instängd i ett bar stödstrumpor hela dagarna, jag tycker inte om strumpor alls.


Och att ha så ont som jag har hela tiden allra helst om jag bara tror att jag ska orka endel saker, usch.

Vända mig i sängen på natten är också ett projekt ibland. 


Känslan av att vilja sova hela tiden gör inte den här dagen något bättre på något vis.


Huva! :( Låt de här vara över snart så att jag kan vara mig själv igen! 


      

Av mizzsunshine - 25 februari 2018 17:22

Sovit halvdåligt inatt, eller. Jag har sovit bra men vaknat 100 gånger, minst! Störd sömn.

Men det är väl inget annat att räkna med såhär i slutet av graviditeten gissar jag.


Har rensat ur lådan under vitrinskåpet, där fanns mest mogges serie pockets och tidningar. Men lite skräp och annat gods och guld hade jag där i. Bland annat gamla grattis kort och annat som jag fått. Vilket påminner mig om att jag måste ta itu med sakskåpet nån dag (inom en lååång framtid), för där finns det ännu mer sånt.

Som jag borde ordna till och ha på ett och samma ställe. 


Varit till stan en snabbsväng, men jag orkar ju som inte gå omkring där så det är då inte ens roligt att fara dit. Det blir det man verkligen måste göra sen vill jag bara heem igen! 


Sen lunch och sen sov jag som en sten i över en timme. Jag behövde tydligen det! Sen precis när jag hade vaknat så behövde mannen iväg på jourjobb igen. Så jag får äta middag helt alone idag.


Ska alldeles strax värma upp en frusse pizza i brist på annat för handla hade vi inte hunnit göra. 


Sen tända ljus och bara ligga i soffan och se serie antar jag att det blir. 


Jag är verkligen less på att ha såhär ont och inte orka göra nånting, inte ens saker som behövs göras.


Ingen puss idag

Av mizzsunshine - 24 februari 2018 20:48

Huset städat, tänt ljus, ser serie och myser när mini knuffas och sparkas.

Avslutar kvällen nyduschad och nya sängkläder senare. :)

Saknar Tova såklart men hon mår inte illa där hon är. Älskade unge <3

Av mizzsunshine - 23 februari 2018 21:02

Inte någon direkt vila idag, tid för ctg igen

På förmiddagen hann vi sätta om några blommor. Speciellt Alovera blomman behövde kärlek.. Av en blomma så fick vi ut massor av Alovera bebisar.

Efter middagen när Mamma och Thomas skulle åka så fick dom med sig Tova också. Andra helgen i rad men dom verkar då bara så glada över att hon följde med. Tova själv verkar då så nöjd över att få följa med också. :)

Här hemma blir det bara vila vila. Jag har så fruktansvärt ont när jag inte fått vila min vanliga vila mitt på dagen. Usch!

Just nu vill jag bara att de här ska vara över snart!

Av mizzsunshine - 21 februari 2018 19:40

Hon försvann in i lekrummet idag och så ropade hon på mig. 

Mamma mamma mamma mamma mamma  :D


Kommer in och hittar henne såhär.


Då har hon satt ner mega nallen (som förövrigt tar upp hela botten av lådan)

och sedan har hon knölat ner sig själv där i också


  

 

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards