Alla inlägg under november 2018

Av mizzsunshine - 29 november 2018 23:05

Ikväll fixade mamma läggningen av barnen, de gick som smort och hade gått ännu bättre om tova inte tjorvat med pyjamasen..

Hon hade somnat bara på några minuter (så när hon inte sovit under dagen idag) det märks skillnad direkt!

Lucas mös i famn en stund innan han las ner i sängen och de verkade då ha gott fin fint..

Se så bra allt går bara inte mamman är med :)

Jag han med att hälsa på farbror en sväng sen en snabbvisit till skogen för att hälsa på min gris :)

Nu dags att försöka sig på de här med sömn igen.
Ladda batterierna, för imorgon åker vi hemåt igen.

Puss å kram

Ops

Av mizzsunshine - 28 november 2018 22:48

Hamnade visst i Arvidsjaur idag. Jag och barnen.

Imorgon skall mormor få testa läggningen själv med de två små.. Så vi får se hur de går.. Jag själv skall bara åka iväg ett tag före så att lucas kanske inte ska hänga på mig bara.. Så finns jag ju i närheten om det skulle gå superdåligt.

7 år snusfri idag. Heja mig!

Av mizzsunshine - 26 november 2018 21:48

Lucas koppor har läkt och det ser superfint ut! 


Jag är väl som frisk igen omän inte all energi är tillbaka.

Tova visar inga sjukdoms symtom så det blir dagis imorgon för henne.

Omän hon är lite trött men de kan kanske bero på att inte mamman orkar göra så mycket? 

Pappan verkar också hufsat frisk..


Kan de ha vänt nu? mao jag hoppas det.


Lucas har en tid nu han är så mammig, det är bara min famn som duger! 


och tova hon längtar efter pappan när han är på jobbet..  :)

Av mizzsunshine - 24 november 2018 19:39

Jag känner mig på bättringsvägen omän den är en bit bort.

Mogge däremot, hans röst förändras så jag är lite lur om att han också åker dit med halsfluss.

Usch.. Kan det inte bara ta slut!

Så vi (läs jag) får tillbaka nå livslust och energi till att göra bättre val för hela familjen.

När vi blir friska och energin är tillbaka ska jag ta mig an simning igen! Och börja äta bättre, vilket innebär att familjen också börjar äta bättre eftersom det är jag som gör mat 5 dagar i veckan iallafall. :)

Nu strax när barnen har somnat så ska vi plocka ihop litegrann sedan äta godis och se film.. Sen är det turbogodnatt från mig så jag tänkte försöka stiga upp med barnen Imorgon bitti.. Så Mogge iaf får sova en stund på morgonen iallafall.

Av mizzsunshine - 22 november 2018 21:28

Finns det inget slut?

I fredags vaknar tova dyng förkyld och därefter har vi åkt dit hela högen en efter en. vi upptäckte lucas svinkoppor på söndagen.. Sen har det som fortsatt hela veckan..

Idag har jag fått svinont på sidan av tungan och på högra sidan halsen.. Kände mig tok risig hela dagen, ringde hem Mogge lite tidigare från jobbet (och de gör inte jag i onödan).

Vilade en stund efter middagen men valde istället att åka upp på akuten och bli undersökt. Jajjamen, halsfluss.. Skoj! Antibiotika kur med start ikväll. Nu vore de väl fasen! Bara inte resten av familjen åker dit på det också.. Nu får de räcka!

Blää!

Hon

Av mizzsunshine - 19 november 2018 21:06

Hon som älskar allt!

Speciellt att dega. Lyckan i hela ungen när pappa komme hem med set med deg, formar, sax m.m

Helt underbart. Hon kan sitta i timmar, alt hålla på med de en stund göra annat sen fortsätta.

Hon blir duktigare för varje dag..

Älskade du <3

Av mizzsunshine - 18 november 2018 21:30

En riktigt trött dag och jag är tokrisig, hes - kan knappt prata! Ibland väser det lixom bara.

Hur som helst. Lucas har haft ett märke på benet, har smort och inte gjort så mycket mer av det. Tills idag då det hade blivit värre pojkarna åkte upp på akuten.. Tog en jäkla tid att vänta på läkaren, 3 timmar. Dom fick komma in precis när jag och tova var påväg in med välling,. Stackarn hungrig!

Svinkoppor, verkar det som. Så extra noga handhygien, tvätta rent och lägga om.

Hoppas att det minskar snabbt och att ingen annan av oss åker dit allra helst tova!

Usch. Lilla mammas hjärta :(

Av mizzsunshine - 16 november 2018 20:33

Minns den där fredagskvällen som något som hände bara för ett tag sen..

Hur är det möjligt hela 8 månader sedan?

Helt underbart att få ha dig hos oss. Med dig är vår familj hel. <3

Att se dig växa upp, lära dig nya saker, höra dig skratta, lära känna dig, busa med dig. Varje dag.

Det är underbart!

Du har nyligt knäckt kryp koden (13 november) omän du fortfarande ålar när det ska gå fort fram.

Äter allt man ger dig, alla gånger :)

Nyfiken på allt och favorit personen (förutom mamma) är givetvis storasyster.

Hon som du kommer att se upp till och lära dig allt av. <3

Vi älskar dig <3

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards