Alla inlägg under april 2016

Av mizzsunshine - 30 april 2016 11:30

Jag och Mogge har sedan en månad idag, ätit enligt LCHF.


Jag vägde mig imorse. Vågen visar för mig -2,4kg. Hade väl hoppats på liite mer men helt okej!


Jag tänker att det har litegrann med min Jojo mens att göra också. Den har ju då varit helt jävla kaos och oreda sedan Tova föddes förövrigt! Jag hoppas att den håller på att ordna till sig nu för det har varit väldigt jobbigt.


Det bästa är att jag är absolut inte lika sugen på godis, chips och läsk m.m längre.

Ja naturligtvis dyker suget upp nån gång då och då men då äre bara å bita ihop eller nått :)

Vi håller på att hitta andra goda och bättre alternativ till fredagsmyset.


Heja oss :)

Av mizzsunshine - 26 april 2016 22:04

Känslan när man hör att Tova har vaknat, går dit och hon lyser upp i ett leende när hon ser på en. Rakt i hjärtat! <3

Det händer mycket nu, allt på en gång. Hon är ibland mer vaken, skrattar och "pratar" mer och mer hela tiden. Det är så underbart mysigt. Väntar bara på att hon ska till å vända sig från rygg till mage. Det är bara ogjort ibland.

Bara att inse att tiden när man kunde lämna henne tvärt på babygymmet på bordet eller i soffan är lång gone!!

Våran älskade lilla unge <3

Mormor håller på att lära henne att använda snutte. . I form av en "kräkis" :)

Puss på er

Av mizzsunshine - 23 april 2016 22:24

Läser en blogg som jag hittat, en familj som fått tvillingar väldigt tidigt.

Läste precis ett inlägg som gjorde mig så rörd, håret reste sig på hela kroppen. Usch! så hemskt!


Kort sammanfattat - Ena tjejen skrek för full hals, när mamman kom in i rummet ser hon den andra flickan blå och livlös. :( Som tur var kom hon tillbaka, fick tillbaka färgen och tittade upp på sin mamma. 


Men usch! Tänker direkt på Tova. Tänk om .. Ja ni vet. Usch! Usch! Jag vill inte ens tänka tanken färdigt :(  



Av mizzsunshine - 22 april 2016 06:50

Av mizzsunshine - 21 april 2016 20:28

Igår var en mindre bra dag, trött in till själen och totalt redo att ge upp. Vilket min underbara sambo såg.

Han erbjöd sig att sova här nere mer Tova så skulle jag få sova där uppe, sova ut en natt omän "ta över" när han åkte iväg på jobb.

Vi gjorde en deal. Jag skulle testa ännu en natt med fröken i hopp om att hon skulle sova bättre och att han isf skulle ta henne nu inatt istället om hon hade sovit dåligt igen.

Men som natt och dag sov hon jättebra natten till idag och jag är som en ny människa när jag då också fick sova ett par timmar mer än vanligt. Underbart! 


Hon åt mat vid ca 17 tiden, sen gick jag och vilade. Lyckades sova en timme ungefär. Vid 19 klev jag upp igen och då var fröken lite grinig och så. Ville ha mera mat listade vi snabbt ut. Sagt och gjort.

Jag matade henne medan Mogge tog hand om köket. Sen åkte vi iväg och handlade. strax efter 21 kom vi hem igen, hon vaknade till en stund. (men ville inte ha mat) Hon somnade igen kanske vid 22 tiden.

Vi fikade och sen gick vi också och la oss.. Jag tänkte att ja ja få se när fröken vill ha mat nu då sen. Kors i taket, jag vaknade 4.30 då sov hon fortfarande som en sten! Började knorra strax efter så jag hann göra iordning maten innan hon vaknade ordentligt. 8 occh 1/2 timme!! Shit! så länge har hon nog aldrig haft mellan måltiderna. Efter hon hade ätit sov vi ett par timmar till.. Jätteskönt! 


Idag är jag som en ny människa idag och jag har varit på riktigt bra humör och allting känns mycket lättare. Dessutom orkade åka iväg på föräldra kursen i Öjebyn. Roligt att träffa andra föräldrar. Där var det en familj med Trillingar, (första barn(en) Herregud! Jag tycker det är ibland att det är jobbigt med ETT, Tänk två Tovisar till. Dom gör det bra!!


Nu låter det ju som att det är jobbigt hela tiden, men så är det inte. Det finns många bra och fantastiska stunder också naturligtvis! Det blir dock inte att man pratar om dom på samma sätt som när det är jobbigt. 


Jag tycker rätt synd om Min man ibland. Det är alltid så fullt upp mer saker som sak göras när han kommer hem från jobbet och merd Tova å allt så han hinner knappt spela nånting. stackarn! :( Men men det hinner han nog ta igen vid tillfälle.


Jag har en fantastisk familj. Jag, Tova och Mogge! :P Jag älskar er två! <3


Förlåt för lite bilder den senaste tiden, ska bättra mig. Lovar! 


Puss på er



29

Av mizzsunshine - 18 april 2016 21:41

Herregud 29 år redan :) ett år kvar till storkalas hörde jag talas om.
Får väl se vad min omgivning planerar åt mig. :D

Massa bra saker idag.

En heldag med kvalitetstid med min mamma, ensam en sväng på stan. In på banken och fixade och sen handla BH på shop Intim och handla lite grejs på Kapphal för presentkort.

Middag med Mamma och Thomas. Dessutom har Tova börjat skratta och "prata" mer och mer. Åh vad roligt.

Nu skulle jag ha haft tid att sätta mig ner en stund med målarbok som jag fick .. men det får bli en annan kväll/dag

Tova har precis somnat, så är väl bara till att kvällsfika och försöka få mig nå sömn också om hon har tänkt sova för natten. Vilket isf kommer betyda att hon vill äta väldigt tidigt inatt .. :/

Leendet som älskling gav mig när han kom hem sent från jobbet och öppnade ytterdörren. Oslagbart!!
Jag älskar dig underbaraste <3

Puss och Godnatt

Av mizzsunshine - 16 april 2016 22:18

Började dagen där uppe i stor sängen, med 10 timmars sömn i botten. 10 TIMMAR!! Förstå!!

Kroppen kändes som en stor betongklump. Blev väckt av att Mogge kom å la sig brevid å kramades. Mysigast!!

Mamma och Thomas kom mitta dan och skulle vara med Tova när Mogge och jag sen for iväg till stan.

Vi åt middag och sen såg vi bio. Nya djungelboken. Jätte bra var den :) sen hem igen och då var det ingen hemma. Hehe men dom kom efter en stund. Dom hade varit till Thomas pappa och hälsa på.

Jätte mysiga timmar tillsammans. Och Mamma och Thomas var bara glada att dom fick låna lillan ett tag. :)

Hur som helst, jag är som en ny människa idag och den här dagen har varit jättefin. Energin på topp igen.

Puss på er :)

Av mizzsunshine - 15 april 2016 13:54

Borde vara hur glad som helst, men idag är jag mest trött och ledsen.

Inte ens Tovas bredaste leende kunde få det att kännas lättare. Skräp! Det brukar alltid fungera.

Stackars, hon känner säkert av att jag är på as dåligt humör. 


Mogge ska byta däck på pärlen efter jobbet idag, innan han kommer hem. Jag hade tänkt försöka ha middagen klar när han kommer hem, för ovanlighetens skull. Det finns som aldrig tid tyvär. Men hade verkligen tänkt försöka. Då beror det på vad Tova tänker .. 


Just nu : Så vill jag bara att tiden ska gå, att vi har ätit middag för sen vill jag bara gå upp, gömma mig under täcket och stanna där resten av kvällen/natten.. i ensamhet. 


Mamma skulle komma till piteå idag, de lät som att hon skulle komma hit en sväng ikväll. så får väl se om/hur/när jag har möjlighet att gå upp och bara få gömma mig .. 


Usch, Sitter vi datorn och skriver. Mogge fick ju sin nya skärm igår. Den är jättestor och internet fönstret och all text och allt är jättelitet. Huva! Men de funkar säkert jättebra att spela med.

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards