Alla inlägg under oktober 2018

Av mizzsunshine - 29 oktober 2018 20:48

Har äntligen plockat fram min mössa som mamma stickat förut :) älskar den!

Av mizzsunshine - 21 oktober 2018 20:02

Började dagen med en bra natts sömn i botten.

Senare under fm kände jag för att åka och simma och de va helt ok med mannen så jag gjorde det. 35 min blev det, jätteskönt!

Sen efter lunch gick vi ut å var ute ett tag.. Innan mellis och så åkte tova och Mogge iväg en sväng på byggmax medans jag och miniman stannade här hemma och ålade på :)

När dom kom tillbaka skulle mini mannen sova, stora mannen satt sig vid datorn.

Stora tjejen såg tv så jag tänkte göra klart mitt pussel.

Där precis i slutet får jag expert hjälp av en Tova och sen så saknas det en bit.. En bit! Så skräp!

Men tova är så duktig i pussel.
Vi måste öka hennes svårighets grad..
Hennes 4*12 bitars är alldeles för lätt!

Av mizzsunshine - 20 oktober 2018 20:10

Dagen började inte på allra bästaate sättet..

Min plan! En lugn morgon sedan ta med mig tova och fara på badhuset.. I lugn och ro..

Med en fridfull känsla inombords.

Istället blev de bråk å tjorv..

Vi tog oss iväg tillslut men min känsla inombords var skräp! Hade helst velat skitai allt och gömma mig under täcket.

Nåja väl där och i så kändes de lättare.

Barn skratt kan göra mycket för själen!

Hon är ett riktigt vatten djur, hon älskar det! Däremot syns det att hon inte har vatten vana.

Hon vet inte riktigt vad som händer eller hur man ska hantera situationen när man åker rutschkana rakt ner i vattnet haha.. Log med hela ansiktet och hel öppen mun..

Borde kanske se till att åka med henne (och lucas) fler ggr. :) ska helst försöka få med mig hela familjen.

Eftermiddagen gick då betydligt bättre.

Nu sover båda barnen och vi ska se film och äta gott
Puss på er <3

Av mizzsunshine - 16 oktober 2018 12:57

Jisses vad nu tiden springer helt plötsligt.

Det händer så mycket!

Han vill sova tidigare på kvällen och sover oftast tills det är lagligt att vakna på morgonen 6-7 tiden.. Sover inte alls så mycket under dagen.. Ca 1-2 timmar på fm och oftast 1-1.5 Tim innan middag..

Ålar på rätt snabbt på golvet, mölar över saker som ligger ivägen. Verkar tycka att de här med att krypa inte alls är så brottom att lära sig, även om han står på knä och gungar och tränar ibland. Men som sagt, varför när att åla går likabra?! :)

Vill vara med överallt där storasyster är och med allt hon gör..

Tok springer och glider i gåstolen, här får man passa fotknölarna och hälsenor.. Hujja!

När man sträcker fram armarna åt honom så blir han helgalen och försöker med allt han har att klamra sig fast i en.. Det brukar visa tydligt att han vill komma.. Ev vill han snutta. Det brukar han vilja när han på eget initiativ försöker klamra sig fast på en utan att man sträckt fram armarna själv..

Börjat säga ba, ba, ba,.. Ibland låter det som mamma.. Inget tydligt ännu. Jollrar och testar olika nivåer och ljud..

Sitter stadigt och själv.. Brukar lägga ett fallskydd bakom ifall man själv inte sitter precis bredvid.

Äter typ allt man ger, hela tiden hur mycket som helst! Verkar inte finnas någon botten. Ofta verkar det som att jaha, fick jag inte mer? Okej då.

Å nu är han lite onöjd så ska ge han all uppmärksamhet nu innan vi ska hämta syster.

Puss å kram

Av mizzsunshine - 15 oktober 2018 20:00

Ja tänk vad tiden pringer iväg!

Av mizzsunshine - 14 oktober 2018 22:29

Tog mig iväg och köpte ett årskort på badet idag och simmade en halvtimme. Superskönt!

Siktar på tisdag nästa gång!

Mera att vara stolt över är Tova! I em kollade jag hennes blöja men avgjorde att den inte behöver bytas. Gick ner för att starta en tvättmaskin. När jag kom upp hör jag att hon säger : jag kissade.. Då har hon tagit av blöjan och så är hon i full fart med att sätta sig på toaletten. Hon har satt ner ringen och klättrar upp.

Men det är ett framsteg. Att hon kände att hon kissade och klykade att hon egentligen skulle sprungit till toaletten..

Heja heja oss!

Av mizzsunshine - 12 oktober 2018 22:13

Grattis älskling på din födelsedag  

 

Av mizzsunshine - 8 oktober 2018 20:09

Här händer det en hel massa saker i rasande fart.

Hon pratar så mycket, beskrivande och långa meningar. Vill så mycket, vill inte alls precis lika mycket.

Det är så roligt att hon kan förmedla det hon tänker och känner.. Att hon är törstig, att hon vill gå ut, att hon vill ha tutten, att hon inte vill en hel massa saker :)

Klä på sig själv, göra själv, kan själv.. Är det som är grejen just nu..

Idag gjorde hon sitt första pärl halsband.. Hon visste precis hur hon skulle göra fastän mig veterligen så har hon aldrig varit i närheten av en pärla?! Mystiskt!

Vi var på Liten och stor här i byn, en öppen förskola, som har öppet på måndagar.. Hon är så duktig på att plocka ihop en grej innan hon tar fram något nytt. Superkul!

Älskade lilla du <3

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards