Alla inlägg under april 2018

Av mizzsunshine - 30 april 2018 18:10

Tanken var att vi skulle bege oss mot sandön och kolla majbrasa..

Men de blev inte av. För den startas inte förän 19.30 och det blir alldeles för sent för vår mat och sov klocka Tova Johansson.

Å de kom vi på precis nyss. När hon normalt om en stund går in för nattningsläge. Så blev inte att vi ordnar till något eget "firande/uppmärksammade" heller.

Så en helt vanlig jävla dag bara blev det av allting. Jag känner mig så fruktansvärt fail!

Ännu en "stordag"/högtid som vi inte gör gör någonting utav.

Vad är jag för en förälder egentligen? :(

Av mizzsunshine - 29 april 2018 20:36

Kvällens känsla är skräp!!

Så less och arg att jag fått ont i huvudet och halsen.. Vart ju inte bättre då..

Började om att blöda igen för nån dag sen, jaha varför i helvete då? Hade ju "mens" typ förra veckan..

Sen är jag tok less å arg på annat som inte ens behöver nämnas här.

Skräp jävla skit dag.

Tova har iaf fått nya skor inför sommaren. Det är ju nånting positivt iallafall.

Aww

Av mizzsunshine - 26 april 2018 20:51

Ja våran fröken har lugnat ner sig en hel del sista tiden. Givetvis har hon sina stunder men vem har inte det? :)

Hon har blivit dagens eko kvart i fem! Orden strömmar och hon förstår faktiskt vad man säger åt henne även om Hon nu stänger öronen då och då. Hon kan ord som jag inte ens visste att hon kan. Dessutom så gör hon sig mer förstådd, säger vad hon vill och inte vill såklart.

Helt klart har kommunikationen tagit spurt.

Hon vill gärna ha en bok i sängen när hon ska sova och det strider vi inte ens om. Man väljer striderna :)

I övrigt älskar hon att lyssna när man läser bok och det är så roligt att läsa för henne när hon lyssnar.

Hon älskar att vara ute här på gården. Och nu när våren nalkas och stenarna har tinar fram så är det ju en hit! Oh så roligt.

Hon har blivit faktiskt intresserad av lillebrorsan också. Vill hålla handen, krama han, känna om fötterna är kalla. Sitter gärna bredvid honom i soffan medans han sover och kommer till mig och förmedlar att jag ska komma om han vaknat. (givetvis har jag ju redan hört vrålet) men det känns bra att hon ändå kommer och jag tror att hon känner sig så stor då..

En vilja av stål och så mycket kärlek <3

Av mizzsunshine - 26 april 2018 20:35

Stora herrn växer så det knakar.

Håller på att ta fram stl 62 och byta ut 56. Har tagit fram ett par pyjamas bland annat som passar fint omän lite stort kanske. Är ju så olika stort fastän det är samma storlek.

Han har börjat vara mer Vaken och "med". Försöker sig på att göra nåt ljud.

Slänger med huvudet och har blivit ganska duktig på att bara hålla upp huvudet och hålla det hyfsat stilla och även göra en liten vridning innan han tappar igen.

En riktig närhets nisse fortfarande och det är så mysigt när man tar sig tiden att låta han klänga.

Av mizzsunshine - 23 april 2018 19:08

På förmiddagen tänkte jag att jag ska ta mej tusan ta mig utanför huset med båda två, ensam. Sagt och gjort så blev det en promenad, lyckades till och med hålla Tova från mega vattenpölen vi har här ute då hon inte hade stövlar och de fodrade regnstället på sig.

Ca 30 minuters tankande av energi fick mamman, Tova fick åka sin räser och den lilla mannen han sov så gott :)

Win Win Win.

Av mizzsunshine - 22 april 2018 21:28

Av mizzsunshine - 21 april 2018 23:18


Yay

Av mizzsunshine - 20 april 2018 19:28

Äntligen tog jag mig iväg på barnvagns promenad. Enbart för att få ta mig ut ur huset och samla lite energi.

Den lille sov gott i vagnen under tiden. Dock kall om händerna när vi kom in så jag ska försöka få ner händerna under vindskyddet nästa gång.

Jag har ont i halsen och ont i ryggen men det kändes så härligt ändå! Imorgon kommer jag även att vara lite trött i smalbenen och höfterna känns det som. :)

Hoppas jag har möjligheten snart igen.

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards