Alla inlägg under september 2015

Av mizzsunshine - 30 september 2015 19:28

Idag har varit helt klart en bättre dag. Trots tre och en halv + en timmas (4 1/2 timmas) sömn känner jag mig inte ens direkt trött. Som att jag har lurat kroppen på något vis. Hel konstigt.

En arbetskväll till sedan lång ledig helg! :)
Gissar att det blir lite fönsterputsning och annat trist sen får vi väl se. Garanterat nå ljus mys och sånt också, såklart när mörkret faller på #loveit

Puss

Av mizzsunshine - 29 september 2015 19:55

En vackne å så var den dan förstörd :(

Somnade sent, vaknat hur många gånger som helst. Vilket resulterar i ett halvdant humör.

Började städa, tänkte att nu ska jag göra det ordentligt, renbädda båda sängarna, dammtorka på ställen man inte tar varje gång. Humöret blev inget bättre.

Hann plocka undan litegrann,då ringer kommunen (kl12) och undrar om jag kan jobba ikväll (börja strax efter 14) så snäll som jag är så släpper jag allt hemma och jobbar. Dammtorkade visserligen klart men inte på långa vägar som var planerat.

Hoppas mannen städade klart när han kom hem från jobbet.

Påväg mot jobbet träffar jag på bilister som tamefan inte ska varken ha körkort eller köra en bil. En ligger i högra filen men blinkar och svänger vänster, strax efter kör en annan ut från utfart precis framför mig utan att så mycke som titta! Som om inte det räckte så träffa jag på några som inte stannar för gående som ska över övwrgångsställe. Och som grädde på moset någon som kör mot enkelriktat. När jag anländer till arbetsparkeringen är det någon obehörig som står parkerad på en av våra parkeringar.

Humöret har inte blivit något bättre alls här under kvällstimmarna! Känner mig som ett jävla åskmoln med brytningsfel!!

Finns en liten chans att det kan bli en gnutta lite bättre när jag kommer hem. Tvivlar dock.

Jävla skitdag !!

Av mizzsunshine - 28 september 2015 22:41

Har varit en tvärsväng till Arvidsjaur idag, skjutsat hem pappa som äntligen blev utskriven från sjukhuset.

Ätit middag hos mamma och sen hem till Piteå igen.

Jag tror att min sambo är lite på krigsstigen idag. Säger att mina ljus är rappel, luktar bränt och då var det nå annat han klämde in där mitt i allt. Vad det nu då var.

Tur för honom att jag tål sånt ;D

Av mizzsunshine - 27 september 2015 20:59

Just avslutat arbetshelgen, smått trött i rötterna känner jag. Känns helt okej med en ledig måndag att se fram emot.

Om de blir att köra bil eller städning återstår att se.

Dagens bild här då! :)

Av mizzsunshine - 25 september 2015 21:47

Det känns lite knas att vara ledig ikväll men jobba resten av helgen, klagar absolut inte! :)

Idolmyser med ljus som slocknar ett efter ett :) skickade iväg mannen till datorn för en liten stund sen, en lite kompromiss då jag istället vill att han ska sluta spela lite senare när jag vill sova. Sjukt, jag vet men tyvärr så är det så. :(

Som sagt jobb, resten av helgen så min helg är räddad :)

Var in till stan förut, gjorde lite ärenden och sen hälsade vi på pappa igen. Efter middagen halv somnade jag i soffan. Ordentligt skönt!! :) Det händer inte så ofta.

Puss på fredag

Av mizzsunshine - 23 september 2015 22:29

Blev en halvstressig morgon när kommunen ville att jag skulle jobba. Svårt! När jag befann mig i Arvidsjaur. Var på sudden påväg att hoppa i bilen men det löste sig. Så åt en frukost och hade inte ens ro att sa tidningen i lugn och ro så uppe i varv som ja va trots att jag inte behövde åka.

Åkte ändå hem närmare lunch, åkte mot sjukan ( pappa fick "flytta" till Piteå igår) I cafeterian träffade ja på Siv och Janne som också skulle hälsa på gubben :)

Uppe på benen omän då ont iallafall, men kul att se att det går framåt lixom.

Strax dags för sängen och mannen har inte kommit hem ännu. :( ungefär om en timme räknade dom med att vara i framme Piteå. Saknar! <3

Imorgon blev de då jobb iallafall, skönt att veta det redan idag dock.

Ingen puss idag

Av mizzsunshine - 21 september 2015 19:40

Dagen har rullat på med jobb på ett boende, middag hemma sen en promenad. Efter det kunde jag med gott samvete slänga mig i soffan framför en film.

Däremot så är det så himla tomt när mannen i huset inte är hemmavid. :/ Han hamnade i Gällivare på jobb, blir troligen borta ett tag till.

Imorgon väntar mer jobb, sen ska jag iväg på lite äventyr :)


Av mizzsunshine - 19 september 2015 22:03

Hade tänkt åka till Arvidsjaur en sväng idag men det blev inte, så jag tog mannen med mig på en biltur till storheden och lämnade tillbaka nå grejs som blev fel förut, sen vidare till Sunderbyn för att hälsa på pappa.

Han verkade piggare idag och verkar ha om möjligt lite mindre ont. Det går iallafall åt rätt håll. <3

Har sen sett film hela kvällen med myrkryp i benen, så jag tog fram en reflexmässigt jag vet att jag hade nånstans. (Hade fått en av Thomas för ett par år sedan, aldrig använd) Gick en promenad på ca 30 minuter och nu känns det helt klart bättre i benen.

Det är dock lite läskigt att vara ute och promenera i mörkret. Mysigt att kika på stjärnorna dock :)

Puss

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards