Alla inlägg under januari 2019

Av mizzsunshine - 25 januari 2019 12:41

Av mizzsunshine - 19 januari 2019 23:25

Stora tjejen idag.. Våran 3åring.

Att tiden jäkla springer iväg och vi med den.
Helt otroligt!

Hon är så underbar den här tjejen.

Hon pratar, massor snabbt och hela tiden! För det mesta hänger vi med i vad hon säger men ibland är de lite svårare.


Hon har börjat tycka om att busa och leka med lillebror även om han inte alltid riktigt gör som hon har tänkt :) 


Hon vill gärna leka nån form av roll lek, åka tåg och att ha picknik i vardagsrummet är superskoj!


Bada i baljan (med lucas) sen ensam de är roligt de me.. 


Hennes absoluta favoriter är babblarna! i alla former! Hästar och katter också.


Hon sa en dag till mig att hon ville ha en katt, snälla mamma köp en katt till mig. Jag försökte förklara att jag är allergisk och att jag inte kan köpa en katt till henne pga att då får mamma vara sjuk hela tiden katten bor här. Då säger hon att pappa kan köpa en katt till mig.. ja alltså tyvärr älskling! :( 


Pappas flicka, alltid alla gånger. fast samtidigt brukar hon säga till mig att mamma du är bäst <3


Thomas har lärt henne Tumme upp och hon är så söööööt när hon använder sig av de :)




Grattis älskade Tova

Av mizzsunshine - 16 januari 2019 20:36

Ja så kom den dagen.

10 månader. Jisses vad tiden går nu!

Han försöker sig på de här med att stå utan stöd (i tron om att han faktiskt har stöd i leksakerna han håller i varsin hand)

Att gå med läragå vagnen är knappast intressant, men att ta lära gå bilen, ställa på tvären och hålla i stödet där bak och i ratten, då går de superbra att gå. Å fort går de!

Sover faktiskt hyfsat bra på natten just nu.

Trist att han har vad vi tror är torrfläckar överallt på kroppen typ. Vi var till bvc igår och fick med oss en stark kortison och en mjukgörande salva som vi ska smörja nu ett tag. Jag upplever att det redan ser lite bättre ut. Hoppas hoppas!

Han tycker massor om storasyster. Vill alltid vara där hon är och göra de hon gör.

Men samtidigt är mamma det bästa som finns.

Hihi idag var han med i soffan och ville busa men tova va tråkig och bara såg tv. Svårt att få igång busning då :)

Älskade du, lilleman <3

Av mizzsunshine - 13 januari 2019 20:27

En helg som bara poff, borta!

Fredag lugn dag hemma med barnen.
Film på kvällen när de små hade somnat.

Lördag en tripp till Arvidsjaur för 50års "kalas".
De gick ju suveränt bra att låta bli allt gott, medans alla andra fikade. Men senare så rök de ner massa rulltårta! Nåja. Jag hänger inte läpp för de. De va gott! Och det var trevligt att träffa de man normalt inte träffar jämt. Dock saknades några <3

Å dagens bästa var verkligen barn skratten. Love it!

Idag har vi varit trötta pga att vi inte fick somna förän supersent!

Varit å hälsat på i öjebyn, annars bara förhökt hålla ihop.

Nu ett tänt ljus och en film i brist på annat typ.

Natti natti

Av mizzsunshine - 6 januari 2019 22:25

Tog med mig Tova på bio idag.

Bamse och dunderklockan, spännande! :)

Kvalitetstid med min fina <3

Av mizzsunshine - 5 januari 2019 19:21

Dags att ta tag i sig själv nu.

Inte bara för att nyår just har passerat utan de råkade bara vara så.

Jag och Mogge kör ren kur, dvs äter bara bars (el shake) enbart ett par veckor nu.

De måste ske något snabbt, en kickstart!

Inne på tredje dagen och det känns riktigt bra!

Smyg vägde mig idg bara för att se om de hänt något. - 1.5 för min del hejja!

Jag vet att det är vätska m.m men det är ett minus!

Jag ska fasen inte sluta förän jag förlorat mint 10 kg! Efter de ska vi fortsätta planera.

Puss på er

Av mizzsunshine - 2 januari 2019 19:14

.. Jul och nyår är förbi, så härligt!

Bara se framåt och hoppas att 2019 blir ännu bättre.

Se mina små varelser utvecklas och växa.
Lära sig dumheter, bråka, skratta, busa m.m

Jag får börja jobba igen, äntligen!

Nytt år, nya möjligheter :)

Hoppas ni andra har det bra också

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards