Alla inlägg under november 2017

Av mizzsunshine - 30 november 2017 20:45

Ikväll tog vi fram julsakerna som jag tänkte smyga fram lite nu under helgen så att jag inte tar slut på mig själv på en dag.

Jag fick faktiskt lite julkänsla i och med att sakerna kom fram och att det toksnöade förut idag :)

Puss och kram

Av mizzsunshine - 29 november 2017 06:56

Inatt har jag sovit alldeles för få timmar igen. Än en gång startar vi en dag men så stor längtan till kvällen då det är dags att sova igen, för. Min del på jobbet men tycker synd om mogge ifall hon är vaken nästa natt också.

Nu sover hon som en sten men då har morgon rusningen e4an börjat här ute. Jag är så förbannat jävla less på att bo i ett hus som står iprincip på vägen :(

Plus att jag har så jävla svårt att kunna somna om. Tät i näsan, torr i munnen, ont i ryggen, tungt att andas, svårt att sova då.

Dessutom nu idag hörde jag inte mannen stöka dör nere så var tvungen gå ner och väcka honom också.

Så många frågor på hur vi ska kunna ordna till de här så att det funkar för oss alla. Främst att hon börjar sova, varje natt, hela natten.

Hur ska vi då få henne att göra det?
Att hon jävlat slutar sova på dagen?
Minska sov tiden på dagen ännu mer?
Är hon för lite på dagis? För ofta när hon har varit där sover hon oftast gott natten efter.
Orkar inte jag sysselsätta henne tillräckligt när vi är hemma, så hon inte är nog trött?
Vad kan det annars vara som stör henne och hur och vad kan vi göra åt det?

Inatt slocknade hon efter en ipren men det är inte varje gång hon gör det.

Jag vet att bebisar medför minus på sov kontot men hur fasen ska jag orka när Mini. Också kommer? :(

Av mizzsunshine - 27 november 2017 21:18

Ja, idag tyckte tova att hon skulle vara vaken från kl 3. Det tyckte inte jag :(

Spenderade förmiddagen med att städa och tvätta. Sen vila innan jag hämtade tösen.

Men usch! Ikväll har jag så ont i ryggen att jag bara vill gråta!!

Ikväll har vi beställt ett sånt där stöd bälte iallafall, hoppas det kommer snabbt och att det faktiskt hjälper.

Av mizzsunshine - 26 november 2017 22:34

En dag med mycket smärta igen. Usch!

Testade gå en mini promenad, men på is. Hur smart är det? Kändes som inte kroppen skulle klara av ett fall ens.

Nu får det lov att vända :(

Av mizzsunshine - 25 november 2017 23:13

Inget jobb för mig i helgen när ryggen och bäckenet säger ifrån. Usch! Inte alls kul varken att inte kunna jobba eller att ha så ont att man inte kan. Jag hoppas att helgens vila gör saken bättre.

Åkte tvärt till stan för att kolla om vi hittade något fog bälte, men inte det. Stödstrumpor fanns dock på gallerians apotek. Svängde in på Claes ohlsson också. Efter det var det bara åka hem och inta viloläge igen.

Tänt ljus och myst på ikväll..

Tösen sover gott och mannen har spelat så jag har som fått rå om mig själv, alldeles själv :)

Det var min dag.

Av mizzsunshine - 23 november 2017 22:04

Ja jävlar vad det har kommit snö nu. Blåst har det gjort och så det har dreve en jävla massa också. Tokheter att bege sig ut på vägarna idag. Tur vi bara hade ett kort ärende till dagis och att mannen hann komma hem före, annars hade jag ställt in.

Annars har det blivit endel skottning idag, det lilla vi nu har att skotta. Det traktorn inte kommer åt. När det är någon bil hemma.

Av mizzsunshine - 22 november 2017 18:55

Av mizzsunshine - 20 november 2017 18:35

Kände inte alls för att bara vara hemma på förmiddagen så vi gjorde bort att åka till apoteket och

sen hälsade vi på Sandra en sväng :) Hem för lunch och sova.


Jag fixade en massa annat medan hon sov gott sen fick jag väcka henne och hon ville inte alls vakna :)

Lite bus och annat på eftermiddagen och efter middagen så har tvn varit vår vän.

Nu är det dags för fröken att sova och för mig att åka till jobbet.

Puss och kram


Jävlar vad snö det har kommit i helgen, full vinter på en gång :) 

Jag klagar absolut inte, men måste all vinterns snö komma på en gång?


 

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards