Alla inlägg under november 2017

Av mizzsunshine - 8 november 2017 20:51

3 år och 8 månader tillsammans

Shit, vad tiden springer iväg!

Ett barn till på väg och vi är lyckligare är någonsin <3

Jag älskar våran lilla familj <3

Av mizzsunshine - 7 november 2017 19:02

Ja halvtid nu då. 50% på vägen.

Har inte hunnit skriva så mycket ang denna graviditet ännu och det har jag egentligen inte just nu heller.

Men det kommer nog. Håll ut!

Av mizzsunshine - 7 november 2017 18:51

Samma vy men helt annorlunda 

Av mizzsunshine - 6 november 2017 19:20

Vi kämpar på! Inatt kom hon tassande några gånger mellan 1.30 och 2.30 ca. Sen låg hon och pratade/skrattade/busade fram till strax efter 3.30 Sen sov hon iallafall som en sten!

Jag däremot, hann sova 1 1/2 timme innan hon började tassa och kanske ett par minuter till och från under tiden.

Så blev en riktigt tung dag idag :(

Angelica och barnen tittade förbi en stund på förmiddagen och sen blev det lunch och sov time för oss. Tova tjorvade en halvtimme men sen tog väl tröttheten över. Jag lyckades sova en timme iallafall.

Gick ut en stund på eftermiddagen bara för att Tova skulle få friskluft. Sen middag och jag har grejat med kläder och packat. Inför dagis imorgon.

Nu jobb för min del.

Ingen puss idag

Av mizzsunshine - 5 november 2017 19:25

Tanken är att vi ska låta Tova vänja sig vid en junior säng. För att när lillebror eller lillasyster kommer så behöver ju h*n spjälsängen.

Men huuuur ska vi göra detta? Förut har vi gått in, lagt mer henne, bäddat om och sagt godnatt. Startat hennes musik från barnvakten och gått ut. Det har funkat klockrent. Hon vet att hon ska sova och vi har oftast inte behövt göra något annat.

Men nu. Med junior sängen så kan hon ju kliva upp. Vilket hon kom på direkt. Och jag orkar inte riktigt gå till baka, lägga henne, gå ut. Gå tillbaka.. Ja ni fattar. Så då blir det att jag sitter inne hos henne. Men jag vill ju inte att hon ska vänja om sig med att någon måste sitta inne hos henne tills hon somnat.

Hur ska vi göra?
Har ni några tips?
Är det kanske bara nu i början hon envisas med att kliva upp?
Hur länge kan det ta innan hon vänjer sig med det?
Hur länge ska vi hålla ut?

Ja tusen frågor. Tips mottages tacksamt!

Av mizzsunshine - 4 november 2017 20:36

Japp, jag och mogge åkte iväg på Ikea, idag medan Tova var med Mormor och Thomas.

Det blev en hel del grejs, mest till Tova såklart.

Upptaderar detta inlägg med fler bilder vid tillfälle.

Av mizzsunshine - 4 november 2017 20:33

Den här helgen saknar vi alla våra på andra sidan lite extra

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards