Alla inlägg under oktober 2017

<3

Av mizzsunshine - 31 oktober 2017 22:46

Idag har vi varit och gjort ett ultraljud.
Så fick vi äntligen se vår nya familjemedlem en gång till.

Allting såg bra ut och där inne var det full aktivitet
Vi är så glada och lyckliga.

Det känns så himla bra att äntligen få komma ut med vår nyhet som vi vetat länge länge.

Nu längtar vi <3

Av mizzsunshine - 29 oktober 2017 18:50

Började dagen med sovmorgon :)

Så skönt att inte behöva vakna av någon klocka eller nånting annat.


Jag har städat och grejat hela eftermiddagen, hann med att få fråmmande av Sandra och barnen en sväng.

Middag med mannen och städat färdigt det sista, så nu sitter jag här bara en stund innan jag ska åka till jobbet för sista natten den här helgen :) 


Jag längtar efter min lilla tjej <3


 

Av mizzsunshine - 27 oktober 2017 15:25


Började med möte på förmiddagen sedan hälsade jag på Angelica och flickorna en stund och käkade lunch där.


Nu varit hemma ett tag, duschat och tagit det lugnt och det känns gräsligt tomt utan den lilla människan i familjen. Strax dags att börja med maten och så kommer väl mannen hem om ett tag :) 


Fick ett plötsligt infall om att ta semester lördag natt och det är kollat med vikarie och det ska vara löst!

Perfekt för mig, hoppas nu bara att ingenting händer så jag måste jobba ändå! :(


Sen vet jag inte riktigt vad som sker innan jag ska åka mot jobbet ..


Puss på fredag

Av mizzsunshine - 26 oktober 2017 21:23

Ja, en alldeles ovanlig kväll.

Tova spenderar helgen hos mormor och mammahjärtat blöder litegrann..

Jag ska förvisso jobba i helgen och startar fredagen med möte på morgonen.

Nåja sovmorgon får jag ta nån annan gång.

Av mizzsunshine - 24 oktober 2017 20:11

En sån där dag som bara poff så är det kväll igen.

Haft utbildningsdag på storstrandt, socialade lite med Nathalie efteråt när vi fick sluta tidigare och jag skulle inte hämta Mogge förän han slutade jobbe, hem och äta, sociala lite, dags för Tova att sova och jag åka till jobbet. Puh.

Imorgon lite ledighet innan helgjobb.

Puss och kram

Yay

Av mizzsunshine - 23 oktober 2017 11:46

Nu har jag windows 10 i datorn och det känns suveränt, den är snabbare och allting är i rätt storlek haha.


Vi började dagen med att sova en stund längre än vanligt, när lillbruden var vaken ett par timmar inatt. :(

vi har precis varit och handlat och tösen ska strax sova lunch. Mamma är här så vi ska nog sticka litegrann..


Jag har stuckit min första hals-buff. så hon ska lära mig hur man fäster trådarna sen hehe.

Efter det så ska jag göra ännu en buff fast med ett lite annat mönster och ett annat garn för jag är less det jag har tragglat med hittils. Nu behövs något nytt!


Puss och kram på er

Av mizzsunshine - 22 oktober 2017 13:00

Jag startade precis upp min egen dator och jag säger bara USCH!!

Den är segare än segast! Allting är så stort och jag har ingen aning om hur man ändrar nånting.


Tur Mogge ska sätta in ett annat windows, helst snart!


I övrigt känns dagen mest skit! Usch! Dåligt humör och vill helst bara gråta och skita i allting!


Det positiva i allting är att jag har haft en natt där jag laddat batterierna ordentligt!

Somnade i soffan igår kväll så gick upp och la mig tidigt och slocknade direkt även där, fastän Mogge satt kvar vid tvn. Annars brukar jag inte kunna somna förän han ligger brevid. Och det är ju ytterligare ett plus i kanten.


Annars vet jag inte hur dagen skulle ha känts om jag börjat dagen med urladdade batterier.


ja, söndag idag och Mogge är just nu och byter däck på min bil. Tova sover och jag försöker att bara vara.


Senare idag kommer mamma och Thomas hit. Mamma ska vara här några dagar igen för att det såklart krockar med våra jobb och dagis tider.  Sen på Torsdag är tanken att Tova ska följa med dom till Arvidsjaur över helgen och det vill jag helst inte ens tänka på just nu! :(


Ingen puss idag

Av mizzsunshine - 21 oktober 2017 19:21

Jag vet inte varifrån det kom men jag har haft fullt av energi idag!

Städat till i en garderob, kommit på idén att flytta ner Mogges dator till källaren och gjort datarummet/gästrum till Tovas lekrum/gästrum. Det kommer att bli suveränt bra!

Det känns väl inte jätte bra att he datorn i källaren men hur skulle vi annars ha gjort? Nu kan Tova leka själv där inne istället för att ha jävlat allting i vardagsrummet :) och ha endel saker uppe i sovrummet som hon aldrig leker med i stort sett för att vi är oftast bara här uppe då vi sover.

Det blir bra.

Puss å kram på er

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards