Alla inlägg under januari 2018

Av mizzsunshine - 31 januari 2018 11:29

Ja inte har det blivit mycket av den varan inatt. Tova var vaken ett par timmar sen hade jag svårt att somna om pga att jag var riktigt ledsen.

Idag har jag bestämt mig. Det ska bli en del ändringar här i huset. Med skärm tid, speciellt Tovas skärm tid. Och ute tid.

Sen de dagar hon inte är på dagis, då ska hon få vara ute om inte vädret säger annat.

Imorse fick hon se tv medans hon åt välling sedan stängde jag av den. Av med pyjamas och borsta tänderna. Sen på med kläder. Och leka med saker i hennes lekrum. Så det har varit jobbigt, mest för mig som egentligen inte orkar men vad ska jag göra?

Det ska vi börja om att vara hårda med.. Jävlat. Jag är less på att hon vägrar tandborstning och jag orkar inte med hennes konstanta bråk ang tandborsten och toalett besök. Jag orkar inte heller med hennes vaken nätter. Jag känner mig så dålig som inte orkar sysselsätta henne så pass att hon är trött på natten!

Nu jävlar!

Å imorgon är det dagis som gäller, nu när äntligen febern har gett med sig!

Av mizzsunshine - 30 januari 2018 21:58

Har fått mina resterande bilder från 2016.
Dom var dock fel storlek så jag har fått klippa och klippa.

Men nu är dom hyfsat rätt storlek iaf så nu nån kväll ska jag fixa in dom i albumet. :)


Av mizzsunshine - 24 januari 2018 20:36

Det är många tankar och mycke känslor kring allting nu.

Tiden går så snabbt och så lite är fixat och iordningställt.. En hel del kvar att göra, helst innan mini kommit <3

Jag njuter till fullo av sparkarna och alla rörelser därinnifrån

Av mizzsunshine - 20 januari 2018 19:53


Mera kalasande idag :)


Idag kom det fler firare för att uppvakta Tova. Angelica, Jocke, Leia, Wilma, Robert och Lilly kom förbi och fikade och härjade ett tag :) Jag vågar nog lova att det var flera trötta flickor ikväll :) Så roligt!


Jag själv är helt knäckt mest pga värken.


Här på bild ligger Lilly och Tova och tvär myser litegrann :D



Av mizzsunshine - 19 januari 2018 22:10

Så var den dagen här. Tovas 2 års dag.

Tänk, hela två år! Jisses vad tiden går och vi med den.

Mamma, Thomas, Åsa, Janne och Tina tittade förbi idag.

Tack så mycket för att ni delade den här dagen med oss.

Tova fick en läskig docka med tillhörande doktorgrejer, en dock säng, böcker, en barn spark.

Älskade finaste unge, så underbart att höra ditt skratt och din glädje.

Vi älskar dig mer än allt!

Av mizzsunshine - 14 januari 2018 20:08


Japp en helt vanlig söndag, vi åkte iof till Nimbys och busade på förmiddagen. Munksunds folket följde också med och busade! Sen sov Tova alldeles för lite efteråt vilket medförde en lätt grinig tjej här på eftermiddagen och kvällen. Dock sover hon gott nu och förhoppningsvis hela natten.


Mamman är lätt less i allmänhet och det känns bra med måndag imorgon :) 

Av mizzsunshine - 11 januari 2018 13:14


Var hos barnmorskan idag, tog prover, mätte magen, lyssnade på minis hjärt ljud. Allt såg bra ut! 

+6 kilo hittils och det är ju bra att det inte är mera än så, än! 


Börjar smått inse att det är faktiskt inte så länge kvar!

Gick in i v 30 igår och som bilden visar är det 75 dagar kvar (eftersom bilden togs igår).


Känner lite smått panik för att jag inte har fixat med något bebis fix egentligen.

Jag har förvisso fixat bebis kläderna, tvättat, vikt ihop och satt in i skötbordet.


Men inte ställt in spjälsängen i vårt sovrum och bäddat, satt fram babynestet och såna saker.

Babyskyddet är ordnat men står i källaren tills det behövs användas.


Jag har inte packat baby väskan, vad ska jag packa med där? Min egen väska? Vad ska jag stoppa ner där och hur länge blir vi borta den här gången? 


Jag har inte beställt några babyboxar .. ojoj :) 


Jag funderar mycket på hur det ska gå, hur det kommer att gå.


Jag menar förra gången - med tova så hade vi bara henne och kunde gott ligga i sunderbyn i två veckor även om det var jobbigt och mycket bil fram och tillbaka för mogge!


Men hur ska det bli denna gång ifall mini tänker komma tidigare? Hur blir det med Tova? Usch för att vara borta från henne i flera veckor. blä! 


Kommer vi få någon som helst förvarning innan mini har bestämt sig för att komma så vi hinner planera överhuvudtaget nånting!? Återigen, hur blir det med Tova? 

Kommer jag få amningen att fungera den här gången? 


Ja massa tankar som snurrar, runt runt! 


 

Av mizzsunshine - 8 januari 2018 20:02

Ja tiden den går.

Det är så mysigt att känna sparkarna, biffarna, fladdrandet och jag njuter till fullo så ofta jag kan precis då.

Sjukskriven 100% till att börja med Januari ut så det blir mycket vila och vila. Tova kommer vara mer på dagis och jag tror det kommer gynna oss båda.

Jag har dock inte alls börjat ta fram några bebis mini kläder, så det ska jag ta itu med nån dag här när tova är på dagis. Så mysigt.

Nu soff läge och vila

<3

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards