Alla inlägg under juni 2018

Av mizzsunshine - 30 juni 2018 17:33

Oj. Har helt glömt bort Tovas lördagsgodis. Tur det finns hemma så hon kan få när hon kommer in. :) hon är just nu ute och stj(hjälper) pappa att bygga altan.

Jag ligger just nu inne och låter Lucas sova ett tag. Endast bröstet duger idag verkar det som. Att sova i vagn ute, det total vägrar han. I bilstolen i bilen går det hur bra som helst..

Var in en sväng på marknaden och köpte en ballong-katt till Tova. Hon älskar den!

Av mizzsunshine - 28 juni 2018 22:20

Varit en natt med mycket vaken tid och lite sömn.

Inatt gnällde Lucas, vid 02 tiden. Kollade till han (som sov i nestet, i vagnen) men så den ggn låg han utanför nestet, vid "fotändan" i vagnen, på tvären. Panik!! Tog upp han och la han tillrätta i nestet igen. Sen byte av blöja, sen sov han lugnt igen. Jag kunde inte somna om med paniken i halsen. Den var nog närmare 4 iallafall och ca 4.15 ville han äta.

Trött mössa på mamman. Men han sov 20.30 Igår kväll så jag visste att han skulle vakna vid 3-4 tiden.

Ikväll somnade han vid 21.15 ca. Hoppas för det. Första att han ligger kvar i nestet men också att han sover till. Mot 5-6 iallafall.

Tidigare ikväll vände han sig från mage till rygg. Yaaay!

Vet inte om det var en lyckträff eller med vilja. Nu kommer det nog gå undan, bara han kommer på det.

Nästa gång vi är här hos mamma ska han få sova i resesängen.

Av mizzsunshine - 27 juni 2018 22:52

Ska det inte sluta snart?

Bilen börjaade igår att indikera med en spiral symbol, dessutom var den trött, inge turbo i den. Jag gick in på Norrlands bil här i Arvidsjaur idag för att be dom kolla vad det kunde bero på. Idag var bilen dock som vanligt.

Men det visar sig vara en .... Som skulle kosta en jädra massa pengar att byta. Däremot om dom skulle få göra en service så skulle dom byta den där och vi betala för servicen. Sweet! Lånebil fick jag också.

Karln i kundmottagningen skulle få lite på näsan sa han men allt för att hjälpa :)

Av mizzsunshine - 25 juni 2018 20:08

Har varit med Lucas till sunderbyn på ögonmottagningen idag.

Dom kunde inte se nån skelning så det är ju bra. Dock högt tryck så som 3månaders bebisar brukar ha. Ska tillbaka till hösten för att kolla det igen. Annars en ok stämpel i rumpan.

Tova är i Arvidsjaur och busar med Mormor och Maja :) igår kom hon på att hon ville: åka Mo! Så de var bara å packa ihop, äta middag och så iväg. :)

Mogge gör förarbetet till altanen.. Har grävt plintar och satt markduk och håller nu på att fylla på med makadam grus. :) snart kan han börja bygga ordentligt.

Av mizzsunshine - 22 juni 2018 21:35

Ja.. En "helt vanlig fredag"..

TV, mobiltelefon har dom flesta stirrat på till å från hela dagen, å ätit godis..

Tova har varit duktig och lagt massa pussel m.m

Just före middag, spelade Jag, (Tova ibland) Tina, Hanna och Malin ett spel.. Jätte trevligt. Faktisk det allra bästa på hela dagen. Umgås, utan en skräm.. En liten stund.

Middag, grillat med god sallad och pommes. Mums. Halv stressade i mig maten för att Lucas hade vaknat och ville äta.. Sen efter ett tag fixade jag jordgubbar, grädde å glass, dukade.. Sen skulle Lucas äta igen (läs: ha hjälp att somna för att han var trött) så alla fikade.. Medans jag låg uppe i sovrummet och matade.. Sen blev det jag som la isäng en över trött Tova. Låg kvar en stund extra bara för att jag inte ville gå ner.. Sen gick jag ner, diskade disken efter det jag gjorde iordning jordgubbarna. Fikade, helt ensam. Sen bara gå upp igen och mata Lucas..

Nu ligger jag kvar här, så får dom göra iordning Lucas för kvällen, utan mig. Känns som bäst att jag stannar här uppe i min ensamhet.

Måste väl gå ner sen å plocka lite, göra kaffe till hela hopen imorgonbitti.

Äta mera jordgubbar.. Å glass om de finns kvar någon..

:(

Av mizzsunshine - 18 juni 2018 23:09

Av mizzsunshine - 18 juni 2018 23:08

 

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards