Alla inlägg under september 2016

Av mizzsunshine - 26 september 2016 23:11

Alltså min dröm imorse.. !!

Drömde att vi hade vardagsrum, kök, toalett på övrevåningen. .

Nåja hur som helst hade vi en stor kartong stående brevid toalettstolen. Som exploderar, fast det var egentligen inte den utan toaletten som exploderade och for rakt i kartongen. Jaha ja en trasig toalett.

Jag och Mogge står sekunden efter, där vid det som en gång var toaletten och pratar med toalett-anden. Han berättar att det var nog dags att köpa en ny toalett när den som exploderade hade sitt bäst-före-datum för 152 år sedan. OPS! !

Alltså jag dör så roligt!! :D

Av mizzsunshine - 25 september 2016 18:04

Ja, söndag. Vad skulle man ha sagt om denna dag?


Tova håller nog på att försöka ändra sina sovrutiner på dagen, iallfall så såg det ut så idag.


Mogge kämpar på med övrevåningen, idag rev han ut endel golv ur det stora rummet.

Iväg med de på Breviks ( i sista minuterna, innan dom stängde) .. Ja de rullar ändå på :)


Min egna tid består oftast i massa måsten, eller iallfall sånt som bör göras och det blir oftast på min lott.. Tråkigt! 


Känner mig mest Blää Just nu.. Hoppas det känns bättre nån annan dag.


Imorgon åker vi till Arvids ett par dagar. Får se när vi behagar komma hem igen :) 

Av mizzsunshine - 21 september 2016 20:37

Idag har varit fullt upp hela dagen, tiden har bara passerat med morgonpromenad, massa surr,

bebisar och barn. Mycket trevligt! Ikväll ligger jag i soffan med en bra känsla inombords.

Sandra och oliver kom hit på förmiddagen. Sen kom även Angelica och flickorna Leia och Wilma ..

Mycket trevligt med att surra med vänner.

Att Tova får umgås med andra bebisar och se bustrollet Oliver växa så det knakar.  


Det gör vi om, snart! :D




Av mizzsunshine - 20 september 2016 21:35

Ligger här och låter tankarna vandra.

Såg på ex instagram, en videosnutt. 8 månader gammal grabb som går med Lära-gå-stol. Jättefint.

Men .. det blir som en stress för mig ..
Jag vet att man inte ska jämföra.. Lätt att säga. Svårare att låta bli.

Tova är 8 månader och det känns som en evighet innan hon ens närmar sig att börja ställa sig upp, eller ens gå med en lära-gå-stol.

Hon skulle bara ha varit 6 1/2 månad. Jag vet. Men som sagt så äre inte så himla lätt att låta bli.

.. och jag vet att alla är olika!

Vill verkligen inte att hon ska vara "sen" med olika saker i utvecklingen

¤ Ledsen och orolig ¤ :(

Av mizzsunshine - 19 september 2016 22:45

Tänk, 8 månader! Vad tiden går. Tycker att vi kan stanna bara liiite liiite! :) Vi hinner inte med! 


Hon har bara här i dagarna accepterat dom större tuttarna. 4-36 mån.

Så att vi kan nog *hoppas hoppas* lägga undan dom små. 0-6 mån tuttarna :) 


Det går undan nu, hon har knäckt koden för att dra sig framåt, samtidigt som hon håller på att knäcka koden för att dra upp sig på knä och samarbeta med att stå på armarna samtidigt. Det händer typ jämt nu att hon gör det. Snart snart är lugnet över. Snart tar sig denna söta filur sig överallt! 


Vi spenderar dagen till ära med att träna träna! och busa i soffan.



Av mizzsunshine - 19 september 2016 22:00

Idag på eftermiddag, vid tre tiden var jag upp till Tova som sov oroligt för att titta till henne. 

Då hör jag som att det står en lastbil eller något precis utanför. Går ner för att kolla. 


Mycke riktigt, men inte lastbil iof. Men en brandbil står på vägen utanför infarten, med blåljus. Ser även polisbil, med blåljus. Poliser och brandmän fara fram och tillbaka .. Går in i köket, ser ytterligare några blåljus borta vid korsningen, Abmulanser. Undrar vad tusan har hänt! Gick ut och hämtade posten bara för att försöka få en bättre glimt av händelsen.


Kaos! Hör helikopter påväg .. och landade på vägen precis bortanför huset. shit! 

Jag sitter kvar i köksfönstret och bara försöker se! 


Ser efter en stund att dom bär en bår till helikoptern


Läser på PT sidan att det är en 10 åring pojke, med cykel har blivit påkörd. Fruktansvärt.

Tänker på alla inblandade och kan inte riktigt ta in det hela.  


:(

<3

Av mizzsunshine - 16 september 2016 22:51

Av mizzsunshine - 15 september 2016 21:22

När tiden tvär fanns så åkte jag iväg och sociala med Natahalie... Hade inte tänkt på att ta på mig nån jacka eller nått så det blev ingen promenad. Vi tog en tur med bilen runt stan ett par vändor istället. Trevligt!

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards