Alla inlägg under november 2017

Av mizzsunshine - 19 november 2017 16:47

Idag blir Tova 1år och 10 månader.

Oj vad hon kan grejer nu!

Orden kommer på löpande band och hon vet verkligen vad hon vill och inte vill.

Hon älskar snö och vill knappt hem från dagis de få dagar som hon är där.

Hennes kanin är det bästa hon vet, alltid.

Det har gått två veckor sedan vi bytte till hennes nya säng. Det går bättre och bättre. Nu sover hon oftast hela nätter och hon kommer inte springande flera gånger om nätterna. Att hon samtidigt har blivit frisk och slipper allt snor och förkylning gör ju saken helt klart bättre.

Alla tummar upp.

Idag har vi varit en sväng till Nimbys och busat... Vi har en trött tjej här hemma nu om jag säger så :)

Av mizzsunshine - 16 november 2017 11:23

En bättre dag idag helt klart! Sovit 7 timmar utan avbrott inatt och jag känns som en ny människa! 


Så härligt!! Men nu är det dags för lunch och sen får jag se om jag ska vila en snärt bara för att jag kan elller om jag ska hitta på någonting annat tills jag ska hämta lillbruden :) 


Puss och kram

Av mizzsunshine - 15 november 2017 03:51

Japp, Tova har bestämt sig för att inte alls sova denna natt. Jag är så trött! I de närmsta övertrött!


Jag har Sovit ca 30 min i stöten och måsta vakna en jävla massa ggr fram till ca 1.30 Då var det bara att vara vaken och omän hon fått vara i vår säng så är hon inte det minsta trött!

Jag startade acn nu bara för att kyla ner rummet litegrann, så kanske det är lättare att sova..

Jag fixar inte vaken nätterna med ett barn, hur i helvete tänkte vi med ett barn till på väg? :(

Jag är så trött och allting känns bara så jävla skit just nu!

Av mizzsunshine - 14 november 2017 19:07

Hann med att göra endel idag.

Tova har varit på dagis ett par timmar och busat, medan har jag varit på ett besök hos barnmorskan, handlat och vilat en stund.  Hos barnmorskan fick jag moderskapsintyget, lyssna på hjärtljuden och endel sparkar som jag dock inte kände. <3

När jag hade hämtat Tova åkte vi till munsksund och busade en stund innan det var dags att åka hem och göra middag.  Sen har vi myst på hemma bara och nu ikväll valde Tova att jag skulle lägga henne. Hon som normalt alltid väljer pappan om. Hon får välja. Så nu sitter jag här hos henne och just nu känns det som att hon sover strax. Så skönt!

Av mizzsunshine - 12 november 2017 19:12

Blandade känslor denna dag.

Saknar min älskade far och många tankar till honom just idag <3

Så uppmärksammar vi denna dag också till min älskade sambo och världens bästa pappa till Tova och vår nästa familjemedlem <3 Vi älskar dig!

Av mizzsunshine - 11 november 2017 22:59



Av mizzsunshine - 10 november 2017 19:15

Ska strax gör mig iordning för att åka mot jobbet, startar arbetshelg. Förstår inte varför det känns så motigt såhär just före man ska åka iväg. Men tyvär så gör det det. Det går ju fint sen när man väl tagit sig iväg och kommer dit men det är just före. Varför?

Idag har jag och Tova varit till BVC. Pga att hon haft förhöjd temp/förkyld/snorig mm i flera veckor typ. Men just nu är på påväg att bli fräsch igen så dom tog inte något blodprov för att se om hon har nånting. Kollade öron och halsen och det såg då fint ut. Nåja för hoppas att det löser sig ändå.

Annars har vi tagit det lugnt. Idag blev lunch vilan i vår säng för att jag inte ides sitta hos henne hur länge som helst. Vi sov då gott och det var mysigt att sova en snärt bredvid orkanen våran <3

Puss på fredag

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards