Alla inlägg under april 2016

Av mizzsunshine - 14 april 2016 23:09

Har varit på en föräldraträff på bvc idag, en väldigt liten grupp idag men det var riktigt trevligt.

kul att träffa andra föräldrar :)

Mogge va å hämtade köksbordet igår, orkade inte vänta på att DHL skulle leverera. Han skruvade ihop bordet och två stolar igårkväll medan jag surrade med Sandra :) Idag fixade han de andra fyra stolarna så nu har vi nytt :) Han fick även sin efterlängtade data skärm som har hade beställt och väntat så länge på.

Blir troligtvis av med de gamla bordet och stolarna på söndag .. Hoppas..

Ytterligare en kväll där jag på skitkasst humör. Skräp!

Försöka läsa en stund och sedan se om jag kan flytta över damen från vagnen till sängen sovandes eller om hon kommer på att hon ska äta.

Hoppas på en bättre dag imorgon ..

Av mizzsunshine - 11 april 2016 02:35

En lång, vaken natt. Tova har just lugnat ner sig efter att ha skrikit i ett par timmar, velat äta men inte ätit sen ändå ätit .. ja jag vet inte hur jag ska beskriva det. Gjorde en tempning nu då lugnade hon ner sig och somnade nästan omedelbart. Bara nu jag som uppe o varv, upprörd och klarvaken men ändå så trött att ögonen inte hänger ihop..

Håller på att bryta ihop fullständigt, känns det som. Jag orkar verkligen inte med nå mer!! Hur länge ska det hålla på såhär? Problemet med magen, att hon är vaken och skriker på nätterna men sover som en sten på dagarna. Jag fixar inte det här :(

Känner mig som världens dåligaste mamma just nu. Skräp!!

Verkligen ingen bra start på veckan.

Hur ska jag kunna sova nu?!? :(

Av mizzsunshine - 10 april 2016 21:20

Igårkväll somnade jag i soffan, missade helt slutet av filmen.. Jag .. som vill att det ska vara knäpptyst när jag ska sova .. Hur som helst, jätteskönt var det.

Idag har jag rensat bort ytterkläder från bron och farstun .. Blev less på att allt bara låg där och aldrig försvann .. sen hälsade familjen Åman på, efter det har det som inte blivit nå mer. Myst med Tova, sett tv, läst lite men annars så.

Får se vad den kommande veckan bjuder på . Nytt köksbord och stolar hoppas jag på men enligt erfarenhet har DHL inte så brottom att leverera. Skräp! Ett besök hos bvc i slutet av veckan men annars så är det rätt så öppet. Tanken är nån promenad men som sagt. Det får vi se.

Ha en bra kväll.

Av mizzsunshine - 9 april 2016 21:06

Lite bloggtorka veckan som har varit. En liten summering på sin plats då.

Har inte hänt nå speciellt förutom att jag knäckte en köksstol så vi beställt nytt bord och stolar som beräknas anlända nu till veckan. :)

Onsdag kväll fick vi storfrämmande. Jenny och Pontus kom hit och skulle sova över eftersom de skulle på begravning dagen efter. Trevligt :) Mamma kom också hit en sväng där på kvällningen, trevligt det också.

Torsdag var jag och Tova till bvc där det visar att hon nu är 56cm lång och väger nu 4590g Stora tjejen :)

Jag var iväg en sväng och köpte en del kläder i storlek lite större, som Tova kan ha när hon blir lite större :) sweet.

Hon fäster mer och mer med blicken, svarar på och med ljud. Idag var det nästan så att hon log åt mig. Inte ordentligt men det är inte så långt borta nu..

Idag låg hon och tjollrar i babygymmet i godan ro ganska länge..

Just nu har hon en jobbig stund med magen :( huva, lill hjärtat.

Imorgon lät det som att vi skulle få familjen Åman på besök. :)

Av mizzsunshine - 3 april 2016 23:38

Ena dagen fylld med energi - andra dagen inte en tillstymmelse till energi så långt ögat kan nå.

Olika anledningar till det förståss ..

För det första så märks det direkt dagen efter hur vi har sovit natten före. Igår hade jag bättre sömn i grunden än idag. Skräp! Det märks att jag behöver iallfall två nätter/vecka där jag får sova lite mer. Det har som fungerat hittills. Ibland sover vi bra även med nattmatning. Ibland sämre och då märks det.

Idag har jag varit på dåligt humör, känt mig som en urvriden disktrasa. :(

Det blev ingen bilstädning idag .. kanske någon annan dag .. Det måste bli snart, har varit väldigt dammigt redan i slutet av december så är dags att ta tag i det NYSS!!

Imorgon satsar vi på promenad efter vi alla har ätit middag .. Får se hur det blir.

Nu sover tösen så jag ska väl försöka göra detsamma.

Trist att det har blivit så att jag och Tova sover nere i stort sett jämt. Tyvär. Det blev extra tydligt här om kvällen, nu var det hans tur att uttrycka saknad över att det har blivit så. För nån vecka sen var det jag. Men M behöver ju få sova när han ska upp och jobba. Ah, jag vet inte riktigt hur vi ska lösa detta men bara hålla ut ett tag till tror jag. Hon blir ju äldre och hennes rutiner ändras ju hela tiden.

Ha en bra kväll

Av mizzsunshine - 2 april 2016 22:10

Dagen har sprungit iväg!!

Iväg till stan, på Rusta, Barnens hus, Apoteket, Claes ohlsson, Statoil biltvätt :)

Nya lampor och gardiner till vardagsrummet, bärsjal och lite annat fint. Ren bil #Roisjälen

Hunnit städa på eftermiddagen, skönt! Sparade gardinbyte tills imorgon. Då tänkte jag även städa bilen invändigt. Plötsligt händer det. Måste passa på när energin infinner sig.

Då vet ni

Av mizzsunshine - 1 april 2016 21:28

Japp första april. Har inte blivit lurad alls idag, skönt! 


Vi har haft en riktig fin dag, Jag och Tova. Omän vi bara har varit inne och chillat. Tvättat litegrann. Jag tog chansen att ta en långdusch medans fröken sov. sen mat paus innan jag fixade ordning håret för en gång skull :) 


Sen när pappan kom hem har vi mest chillat i soffan. Mys! :) 


Nu? Jag vet inte. Tova får sina naglar klippta och kanske ska vi spela nå eller så kanske jag går och lägger mig och läser isfolket. Nu är det som att jag har fått upp farten igen, lite åtminstone. :) Vem vet. 


Ha en bra kväll

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards