Alla inlägg under februari 2018

Av mizzsunshine - 13 februari 2018 09:30

Japp, precis såhär långt in i graviditeten gick jag med Tova så det känns som att nu kan mini komma när som helst. 

Jag hoppas dock att det blir iallafall någon vecka till innan vi äntligen får träffa vår mini <3


För att allting ska gå så smidigt som möjligt efteråt.

Det känns inte lockande att mini ska komma precis nu och så får vi ligga inskrivna i sunderbyn nån vecka. puh. 


Nåja vi vet ingenting om när eller hur så vi får vänta och hålla alla tummar istället.


 

Av mizzsunshine - 12 februari 2018 18:47

En tung dag på olika sätt.

Tova har haft sina skrik perioder och det har gjort att min energi, poff borta!

Jag har typ inte hunnit vila. Och än mindre sova något idag och det känns!

Gjort en ctg kurva och den var då bra vad dom då sa..

Ikväll blir det vila vila oj så ont jag har usch!

Av mizzsunshine - 11 februari 2018 22:25

En dag i de lugnas tecken.

Vi (mest jag) har städat till Och från mest hela dagen.

Vi har försökt aktivera Tova, henne favorit sysselsättning idag har varit att åka på hennes stå/sitt bräda vi har köpt till vagnen. Hur kul som helst! Tur att hon gillar den.

Har som försökt förklara att när lillasyster eller lillebror kommer så får h*n åka i vagnen och Tova får åka på brädan. Yes! Hittils verkar då hon acceptera det. Får Väl se när det verkligen gäller.

Godnatt från en renbäddad säng

Av mizzsunshine - 9 februari 2018 19:13

Japps idag blev det ett besök i sunderbyn hos diabetessköterskan och jag börjar med insulin på kvällen och tablett till middagen redan idag. Så får jag hålla koll och se när jag får till värdena igen.

Dessutom redan bokat en tid tills på måndag, göra en ctg kurva och även bokat ctg och ultraljud veckan efter.

Hoppas att mini börjar må bättre nu. <3

Av mizzsunshine - 7 februari 2018 21:00

Oh vad veckorna passerar snabbt nu och nu händer det grejer.


Var hos min bm igår och hon har inte alls panik över mina "superhöga" sockervärden som inte ens ännu har blivit lika höga som när jag gick med Tova. Nåja remiss är skickad till sunderbyns medicin mottagning och därifrån ringde dom idag och jag fick tid redan på fredag. Yes! 


Jag känner inte lika jätte panik själv men det känns bra att det kollas upp.

Jag vet dock inte hur det blir om jag nu hamnar i det andra teamet så att säga, de teamet med fler kontroller.

Vem sköter det? :) Det blir nog vetteligt på fredag hoppas jag. 


Jag känner att mini ligger med huvudet ner, det känns helt annorlunda och sparkarna är konstant uppåt magen eller åt sidan.  Vilket får mig att inse att det nog fasen inte är så länge kvar!

Även om jag nu skulle gå tiden ut, men det tror jag inte.


Om mini bestämmer sig att komma samma dag (v.34,33+5) som Tova så kommer detta ske om fem dagar!

Helt sanslöst! Men det tror jag nästan inte heller. Jag hoppas verkligen det går nån vecka till iallfall. 


Ett plus tycker jag är att jag inte börjat med insulin förän i v.34

Det är stor skillnad mot för med Tova för då började jag i v.28


 

Av mizzsunshine - 7 februari 2018 19:45

Idag är en bättre dag, speciellt när jag har hunnit tänka efter och försökt ändra mitt sätt att vara och tänka.

Hela jag har en annan energi idag och det känns superbra!


Kan det vara så enkelt att hennes ovilja att bli påklädd egentligen bara betyder att hon vill klä på sig själv och få hjälp om hon vill och behöver det? Ibland så behöver man en Aha-upplevelse och bara ändra tankesätt!


Nog har jag vetat att den tiden kommer men jag har nog alltid tänkt att den kommer samman med kan-själv orden och har inte alls tänkt att den perioden kan komma att visa sig i andra uttryck än just kan-själv.

i vårt fall är det skrik och bråk, har jag upptäckt. 


Min lilla tjej håller på att bli en stor tjej och det är så positivt bara mamma hjärtat också hänger med <3


Så det kommer vi absolut att tänka på här framöver och ge henne tid och möjligheten att prova mera själv eftersom hon verkar vilja det!! Hon har fått prova själv förut också givetvis men nu kommer vi ge henne möjligheten att prova själv Ännumera! 


Idag har det då faktiskt funkat hyfsat, det gäller att man har mera tid på sig så man inte behöver stressa iväg för då går det mindre bra.


Men inte att glömma, hon är i en trots period och det händer mycket inom henne just nu, det syns verkligen!


Hon upptäcker sitt jag och hennes vilja och rädslor på gott och ont! :)

Hon är så envis och då gäller det för oss att visa vem som bestämmer och välja våra strider. 


Allt för Tova  

  

Av mizzsunshine - 6 februari 2018 19:34

En sån där hemsk dag igen.
Eller nej dagen har inte varit hemsk.

Men jag känner mig hemsk när jag inte orkar hantera min två åring. Hennes trots och hennes skrik.

Vet inte hur många ggr tårarna har brustit idag. För att inte tala om på dagis. Usch!

Ge mig styrka från någonstans :(

Av mizzsunshine - 5 februari 2018 17:43

Det har varit tungt nu ett tag.


En skuld har kommit upp till ytan och blivit rättat, mini som inte mår jättebra och en två åring som är trotsig och envis är mer än vad jag fixar just nu. Usch vad dåligt jag har mått ett tag nu.


Det ser dock ut att skulden kommer gå att minska iallfall, hur mycket vet jag inte riktigt ännu. Jag vill få bort den innan mini kommer så att den är ur världen och jag kan koncentrera mig helt på det som ger energi istället..


Det ser ljusare ut nu för det. Vi håller alla tummarna. 


Idag är en bättre dag. 


Puss och kram



Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards