Alla inlägg under december 2015

Av mizzsunshine - 19 december 2015 23:37

En dag där humöret har sina tvära svängar stundvis. Men inget markant ändå som tur är.

Varit in till stan och klippt mig. Ingen make over, men tagit bort de mesta av de nötta topparna iallafall. Bara det kan göra otroligt mycket. Blev tyvär ingen bild på det idag.

Ätit middag med arbetsgruppen ikväll. Trevligt som alltid. Trist att inte alla kunde vara med dock. Av olika anledningar. .

Nu det dags att göra kväll, mannen sitter dock vid datorn så det lär ju dröja innan jag somnar .. tyvär.

Imorgon är planen att åka till staden med Nathalie :)

Av mizzsunshine - 16 december 2015 12:11

Gjort en glukosbelastning på förmiddagen, så hej graviditets diabetes, Check! Kändes väl lite surt, men men.

Är ju inte främmande för diabetes eftersom det förekommer inom familjen.

Det är ju positivt och dessutom om man ska se positiva saker ut det negativa så får vi ett TIllväxt ultraljud (TUL), då får vi en ny chans att se våran Mini igen. Aah! :) Cant wait till 7 Januari!


 

Av mizzsunshine - 15 december 2015 18:28

Lyxade till det med middag på Kifaz påväg från jobbet idag, nyligt kommit hem och har hunnit kasta mig

i duschen och startat en tvättmaskin. Precis satt mig en stund vid datorn.


Fötterna värker och ryggen gör ont, det buffas i magen och jag är helt slut! Strax är mannen hemma, då vill han säkert ha datorn så då blir det väl soffan och One Tree Hill för mig. Sen ska han få äran att hänga upp tvätten, vad snäll jag är :P


Det är min dag i stora drag.

Jag ser fram emot en ledig dag imorgon även om jag ska iväg på ärenden på förmiddagen. 

Sen borde jag nog åka till staden och ordna lite grejer .. kom på att det tvär blev lite brottom med det.

Av mizzsunshine - 13 december 2015 19:59

Söndag -17 grader ute. Nu har äntligen vinterkylan kommit. Hoppas det kommer lite mer snö här i dagarna så julkänslan kanske infinner sig..

Idag har vi hunnit baka lussebullar, choklad bakelse *mums* lyckades att inte äta upp några direkt utan allihopa fick komma in i frysen. Däremot försvann det några lussebullar men de gör då int nå :) Så nu finns pepparkakor, lussebullar och chokladbakelse ifall man skull få främmande nån dag :)

Åt go middag idag, söndagen till ära. Entrecote och kroketter m. Beasås. Dra en gräns så gött!! :)

Efter middagen drog jag igång en städning, kört nån tvättmaskin, precis klara med allt, eller snart ..

Tvätten är inte riktigt klar än.

Så härligt att baket är på gång och att veckans städning är gjord.

Lite synd bara att jag blev besviken när mannen direkt fortsatte spela.

Jag orkar inte ens föreslå att vi skulle äta nå gott och se en film eller nå serie tillsammans. :(


Mys

Av mizzsunshine - 11 december 2015 15:53

Imorse vaknade jag när jag fick hejdå pussen, kunde inte riktigt somna om efter - vilket inte är så konstigt så gott som jag har sovit inatt :P Heja mej. Klev upp och fixade frukost, sen tänkte jag ringa till min läkare

(som jag försökt få tag på i två veckor nu) utan resultat såklart. Gick och la mig under täcket igen, oj så härligt!


Kände hur mini flyttade omkring sig där inuti, Helt otroligt att känna magen bli knas hård på ena sidan sen försvinner det, blir hårt på andra sidan naveln istället. Ja det är magiskt! Omöjligt att förklara känslan. Underbart! 


Till slut vad jag ändå tvungen att kliva upp och möta dagen. Fick besök av Sandra och Oliver, sen har jag sett nått avsnitt av One Tree Hill och nu väntar jag på att mannen ska komma hem så vi får åka och handla middag m.m  


Ha en bra fredag

Av mizzsunshine - 10 december 2015 15:45

Först ett dag-arbetspass- sedan tog jag långhelg! :P Inte fy skam.


Såg lite serie medans mannen spelare dator. Jag blev toksugen på sockerkaka och jag tänkte att om jag gör den imorgon när jag är ledig så hinner inte mannen smaka alls så jag fixade ihop en. Mums! :P Det blev dock kvar ca halva, men den lär ju ta slut imorgon istället. :P Vi spelare lite uno medans vi åt, jag vann! tihi.

Jag tror det dröjer nån dag innan han vill spela med mig igen.


Det var min dag :P


Av mizzsunshine - 9 december 2015 22:41

Vaknade inte av första väckarklockan som ringde kl 6, däremot znoosen som ringde 6.05 (tur nog!!) - Möte - Julbord - hälsat på min mor på sjukhuset - middag - lite One tre hill - surra kaffe med Thomas, fast jag drack ju inge såhär sent :)

Lagt mig i sängen .. Det var min dag.

Puss på er

Av mizzsunshine - 8 december 2015 13:39

Det blev en hemma dag idag. Attans huvudvärk!


Jenny, Maja och Åsa var förbi här på fm, lånade våran barnvagn så att Maja kunde åka när dom va på stan.

Får se när dom kommer tillbaka. Blir ju kul att höra om den är bra eller inte :P 


Mamma är i pite också, på sjukan :( Har inte fått nån info mer än att hon har feber och svårt att andas.

Jag antar att hon kommer bli inlagd. Usch, inget roligt. 


1 år och 9 månader tillsammans med älsklingen idag. Puss på dig. Jag tycker tiden bara springer iväg nu, imorgon går jag in i v.29 Idag är det 84 dagar kvar tills Mini beräknas komma till oss. Vilken Lycka.

Jag älskar dig <3


Åsa hade med sig One tree hill serien som hon lånat av mig förut.

Så det blir att nöta den igen (när jag inte har hittat något annat bra att se)

För vilken gång i ordningen orkar jag inte ens hålla kolla på längre. 


 

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards