Direktlänk till inlägg 24 augusti 2018

Ett par dagar

Av mizzsunshine - 24 augusti 2018 18:04

Tisdag - smärtar i magen och liten blödning på förmiddagen. Okej tänker mensvärk, fine. Blir värre under dagen, åker upp på akuten efter vi ätit middag. Kommer in får prata med en kvinna som tror att min värk i magen är just mensvärk. "återkom om du får feber annars sök vårdcentral imorgon"

Åker hem, blir ännu värre och nu värk i hela magen under kvällen. Vid 22 tiden kvällsfika och isäng.

Onsdag - dagen börjar tidigt nån gång efter 3. Frossa från helvetet, tar panodil, väntar ett tag och kollar tempen, 37.7 Går ner och duschar. Kollar igen 38.2 Pratar med mamma vid 5 tiden. Ringer sen 1177. Förklarar och sedan ringer jag 112, förklarar och som sedan skickar ambulans.

Kommer in på akuten 6.30 Får vänta ett tag sedan kommer det en sköterska och tar massa prover, gör ett ultraljud, misstänker gallan.. får smärtlindring (morfin) halleluja! Mer väntan på prover, mera morfin sen skikt röntgen pga att dom ville kolla gallan och blindtarmen.

Mannen har under Förmiddagen ringt förstärkning i form av mormor.

Mer väntan. Svaret därifrån visar att det är något med livmodern. Vidare till sunderbyn, får vänta 45 min innan jag äntligen får komma in och bli undersökt. Den undersökningen visar att en cysta vridit sig runt ena äggstocken (vänster) in på avdelning i väntan på akut operation. Som skall ske vid 19 tiden.

Mera smärtstillande, dusch och iväg på operation. Som gick bra! Tillhålsoperstion. Spenderar natten på uppvaket. Har ganska problem med syresättningen när dom tar av syrgasen. Har fortfarande inte ätit något sedan tisdag kväll.. Endast fått dropp!

Kommer tillbaka till avdelningen vid 9 tiden torsdag förmiddag..

Torsdag - äntligen får jag äta och dricka försiktigt. Vad ljuvligt en macka med ost och gurka kan smaka! Jag börjar få tillbaka färg i ansiktet.

Läkaren kommer förbi och berättar att cystan hade inte vridit sig runt äggstocken utan den hade spruckit. Och vätska hade letat sig runt hela magen.

Proviva, himmelskt gott!

Lunch, ärtsoppa typ. Mums!

Sen får jag åka hem. Även om jag är segare än en 100års gubbe och stel.

Oj så skönt att komma hem!

Sjukskriven, får inte anstränga magen
Dvs inte bära barn eller något som är ansträngande. Det är ett projekt att ta sig upp ur soffan och sängen. Jobbigt att sätta sig själv. Gå på toa, gå, ställa sig upp, duscha, amma..

Ja allt.

Skönt att vara hemma. Även om Amningen verkar ha slutat fungera för att Lucas blir verkligen inte nöjd..

Mogge ska vara hemma och pappaledig till veckan när jag är dålig.

Så tacksam för att mamma finns och allt hon gör <3

De var allt nytt för tillfället.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mizzsunshine - Måndag 22 april 18:31


Ett besök på biblioteket med dottern i eftermiddag, väldigt mysig egentid tillsammans bara hon och jag :)     ...

Av mizzsunshine - Måndag 22 april 10:39

Idag är det måndag, bara jag som tycker att det är bra? :)   Nu sitter jag vid en dator för omväxlingens skull.  Lyssnar på tystnaden i huset när barnen är på dagis/skola :)    Lite mer än en veckan sedan jag opererade bort gallblåsan och j...

Av mizzsunshine - Onsdag 10 april 12:09

Goddag bloggen   Just precis nu händer ingenting speciellt. Jag sitter här, vid min dator för omväxlingsskull.  Sonen spelar tv-spel och på en stund ska vi åka och hämta hem dotra från skolan.   I em ska jag förbereda/packa litegrann. Dels ...

Av mizzsunshine - Fredag 26 jan 19:09

Precis just nu sitter jag i bilen på jobb parkeringen, en stund kvar tills jag börjar arbetshelgen. Känner mig lite .. Jag vet inte vilket ord jag letar.. ensam .. Stod i hallen hemma och var påväg att åka till jobbet. kidsen spelar tsm, mannen sat...

Av mizzsunshine - Tisdag 9 jan 09:47


Städdag igår så jag e lite sliten och jobb ikväll så :) Idag blir det lite lugnare, snabb promenad i blåsten och plusgrader. Ha en bra dag ...

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards