Alla inlägg under januari 2010

Av mizzsunshine - 17 januari 2010 21:56


Fredag 17 Januari 2003

Det var den dagen Inga-Maj Lundberg, min älskade mormor lämnade oss. Jag saknar henne så otroligt mycket.

 

Det finns så mycket jag skulle vilja skriva, om vem hon var, hur mycket hon betydde för alla oss. Jag kan bara berätta från min egen synvinkel av den saken och jag vet att jag inte är ensam om att känna en stor saknad.

 

Det är länge sen hon lämnade oss, men det känns som det skedde nyligt. Det är väl så det känns, för alla som förlorar någon nära tror jag.

 

Av den dagen minns jag inte alls mycket. Det enda jag minns är att när jag fick veta så blev allting som svart, grät och grät, minns att Thomas kom tills Arvidsjaur den dagen och han satt på min säng och tröstade mig, lät mig gråta, sa att det är helt okej att gråta, släpp ur tårarna...

  

Sitter här och tänker på saker som jag har upplevt tillsammans med henne, inser att det finns en massa saker som jag inte minns och det gör mig verkligen ledsen. Det finns så mycket jag skulle vilja minnas om henne.

Jag kom på här för någon dag sen att jag inte ens har några bilder av henne hemma hos mig, det gör mig också ledsen. 

 

Jag saknar dig

Av mizzsunshine - 17 januari 2010 19:43

Dagen började precis som vilken söndag som helst, utvilad och något irriterad, över vad vet jag inte. Allmänt bara antar jag.


Gick just igenom min pappershög som bara växte och växte.

Papper till förbannelse. Har dom inge annat å göra än å skicka papper?? Någonsin hört talas om telefonsamtal? Mycke mer miljövänligt :D


Min klocka överlevde en natt till, dock hade jag på mig öronproppar inatt :P Blev gode irriterad på att dom är så stora så jag delade på en, så att jag fick två :D Trots att det står att man inte ska dela dom. Det fungerade iallfall så vadå. :D Jag har väl inte hur stora öron som helst :D


Nu ska jag iallfall bara ta det lugnt, dricka mitt kaffe och vänta på Johan Falk - Vapenbröder som visas på tv senare. Trots att jag har sett den två ggr förut. När har det hindrat mig tidigare? :D



Oj

Av mizzsunshine - 17 januari 2010 00:32

Några dagar sedan jag bloggade insåg jag nu. Har väl haft annat för mig ;)


Nå idag har jag iallfall snabb städat litegrann, och tvättat. Har till och med tvättat och strykt sängkappan. Inte dåligt för att vara jag. Jag brukar oftast överlåta strykningen åt någon annan :P Vad duktig jag har varit.


Planen var att jag skulle fara till djupviken och se film ikväll men de blev ändrat och jag gick över och var social med Anna och Emil istället. :P Trevligt så klart det också.


Nu sitter jag bara här och lyssnar på musik och inväntar att kissarna ska sluta rejsa så jag inte behöver bli galen när jag försöker sova.


Å vet ni! Jag sparkade igång min klocka igår och fick den upphängd på väggen i köket.. Det OTROLIGA är att den fortfarande LEVER! :P Inte alls dåligt. Tumme upp till mej..


Nu ska jag he mig isäng. Gnatt

Av mizzsunshine - 13 januari 2010 19:40

Underbart.

Slog igång en skiva som jag har haft i evigheter och hittade några låtar jag har saknat. Awesome!!












Av mizzsunshine - 13 januari 2010 17:44

Har varit en sån där såkallad mindre bra dag idag och jag är trött..

Några nätter nu med lite sömn är inte att rekomendera..

Måste se till att få en ändring på det och det är snabbt..


Har nyss ätit, den maträtt som Lillis gjorde så bra sist. Min blev inte lika god, som vanligt. Det gick iallfall att äta och jag blev mätt. Bra frukost *ler*


Å nu ska jag se tv och bara ta det lugnt en stund innan jag tar itu med lite andra saker som behövs göras..



Av mizzsunshine - 12 januari 2010 21:12

... Att jag tänker gå och lägga mig. Är trött som en GRIS!..

Har tänkt på att göra kaffe i ca två timmar

meeen de har inte blivit och nu gav jag upp..


Gonatt

Av mizzsunshine - 12 januari 2010 08:04




En bra låt jag hörde..

Av mizzsunshine - 12 januari 2010 07:13

Vad har hänt?. Jag vaknade ca 20 minuter före klockan skulle ringa, alltså 05:40. Det måste vara något fel som är trasigt. Nog för att jag somnade strax före 00, borde vara trött iallafall. Jag steg upp och har nu duschat, druckit kaffe i lugn och ro, sminkat mig också faktiskt. Nu återstår bara att fixa håret och äta frukost. Bussen går inte förän strax efter nio och det betyder att jag lär ha en bra stund på mig att göra annat också, kanske bädda sängen och stöka ihop lite som jag dragit ut.. Nå, får se vad energin räcker till..


Ha en bra dag alla där ute :)


Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards