Direktlänk till inlägg 21 september 2009

vilken dag

Av mizzsunshine - 21 september 2009 18:28

En sån där dag när man egentligen inte skulle ha stigit upp ur sängen, än mindre öppnat ögonen.

Ringde vårdcentralen på morgonen och fick komma på en sk akuttid 10:30. Nå väl där och träffade läkaren så vägra han förlänga min sjukskrivning och skrev ut ett intyg som visar att jag inte ska ha ett jobb där jag måste gå och stå mycket. Så från och med idag är jag Friskskriven. Jå tjena. Foten gör ondare och ondare hela tiden och jag försöker att inte tänka på det men det är svårt.


Sen har det som bara gått utför hela dan känns det som. Hade bokat tvättstugan inatt (22-07) fast bokade om och bokade grovtvätten mellan 19-22 så får se om man överhuvetaget orkar tvätta tiden ut och kanske boka 22-07 och tvätta lite till. Dock inte mer än till 00-01 eller så. Får se. Egentligen orkar jag inte göra nå, gör för ontl ite här och var.


Förösker att inte låta tankarna vandra iväg allt för mycket, också svårt eftersom jag inte direkt håller mig sysselsatt eller så pga att jag är kvinna och kan göra två saker samtidigt :P Har inte listat ut vilket ännu.


Har städat en garderob idag och kastat lite grejer som jag inte använt på över ett, två år. såna saker som man tänker att de kan vara-bra-att-ha.. men nix inte nå mer. Har tillräckligt mycke sånt kvar ändå så det gör ingenting om litegrann försvinner.


Jag köpte lite nya handuukar till badrummet idag också. INTE svart! yay. Det känns bra.


Imorgon ska min snälla mor hjälpa mig å köra bort skrot, bland annat det jag nyss nämnde men också den gamla katt-klösar-brädan som har stått här och skräpat i delear i några månader och säkert nå annat. Hon ska också få den stora äran att stryka mitt sofföverdrag. medans jag gör annat vettigt, som att fortsätta tvätta mattor och dyligt eller städar. Får se hur långt jag hinner ikväll, man vet aldrig.


så nu ska jag ta ihop överdraget och överkastet till sängen och dra mig mot tvättstugan :D



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mizzsunshine - Onsdag 10 april 12:09

Goddag bloggen   Just precis nu händer ingenting speciellt. Jag sitter här, vid min dator för omväxlingsskull.  Sonen spelar tv-spel och på en stund ska vi åka och hämta hem dotra från skolan.   I em ska jag förbereda/packa litegrann. Dels ...

Av mizzsunshine - Fredag 26 jan 19:09

Precis just nu sitter jag i bilen på jobb parkeringen, en stund kvar tills jag börjar arbetshelgen. Känner mig lite .. Jag vet inte vilket ord jag letar.. ensam .. Stod i hallen hemma och var påväg att åka till jobbet. kidsen spelar tsm, mannen sat...

Av mizzsunshine - Tisdag 9 jan 09:47


Städdag igår så jag e lite sliten och jobb ikväll så :) Idag blir det lite lugnare, snabb promenad i blåsten och plusgrader. Ha en bra dag ...

Av mizzsunshine - Söndag 7 jan 20:02


Av mizzsunshine - Söndag 7 jan 19:57

Imorse hade vi -28. Nu ikväll har vi -4. Det känns bra att kylan har släppt taget, för tillfället iallafall. Ikväll blev det en längre promenad med hunden ...

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<<
September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards