Alla inlägg under maj 2018

Av mizzsunshine - 14 maj 2018 22:51

.. Hemma med båda barnen

Större delen av dagen har gått bra, faktiskt.

Det var bara när Tova skulle lägga sig (såklart) som Lucas verkligen motarbetade, allt!

Nåja Tova somnade lugnt utan tjorv.

Lillemannen har nyligt somnat för natten.
Så nu är det bara jag kvar.

Jag hoppas det dröjer länge. Länge. Innan Mogge ska vara borta "över natten" igen.

Godnatt världen

Av mizzsunshine - 13 maj 2018 22:25

Dagen började med att lillemannen på allvar inte ville ha mat förän närmare 7 imorse. Yay!

Lite regn på förmiddagen hindrade inte solen att titta fram lite senare. Så lite ute tid blev det omän inte på långa vägar så mycke som sig bör när det är fint väder. Tvn och soffan hägrade för mina övriga familjemedlemmar.

Efter middagen gick jag ut ensam en stund, lyckades smita från lillemannen som sov just då.

Nathalie kom förbi och surrade en stund, tack :)

känslan inombords skaver när vi som Föräldrar tillåter att ungen få se "så mycke på tv".. Mycket och mycket är det väl inte men hade kunnat vara ännu mindre om jag tagit tag i att alla ska ut när det är så bra väder.. Man kan inte få allt.

Imorgon är jag själv med båda två heela heela dagen. Mogge kommer inte hem förän på natten nån gång. Känns väl si sådär :(

Av mizzsunshine - 12 maj 2018 23:25

Ibland känner jag mig så instängd, platsad i soffan under en amningskudde som blir galet varm efter bara en liten stund. Tänk flera timmar då sen.

Misstolka mig rätt nu, det är hur mysigt som helst att amma, verkligen. Det gör inte ont på något sätt längre, jag vet att han får i sig allt de han behöver och han säger till när han är hungrig/alt. Bara vill mysa.

Men egentid? Vad är det? Går det att äta? Bara andas i ensamhet nån gång, en liten lite stund bara..

Det är verkligen bara jag som duger på kvällarna, somnar bara vid bröstet och gråter hejdlöst ett par minutr efter jag smidigt lagt bort honom..

Men samtidigt mitt i allt så försöker jag att bara ta det som det kommer med det.
Ingen dag är den andra lik. <3

Nu ramlade ögonen ner och det är dags att sova.

Puss å. Kram

Varje kväll, hela kvällarna..

Av mizzsunshine - 11 maj 2018 21:19

Idag blir han 8 veckor gammal

Våran närhets lilleman. Just nu är det enbart bröstet som duger och sova med en vanlig tutte i munnen är näst till möjligt.

Han växer så det knakar, ler och försöker sig på att göra ljud och skratta. Go killen.

På tisdag ska vi till Bvc för koll av lilla mannen och även kolla hur mamman mår. Det känns som en bra idé.

Av mizzsunshine - 10 maj 2018 20:10

En bra dag!

Började nog så tidigt vid 4 men fick ju sova en stund till senare. :)

Varit ute och busat på i solen men de drar nog lite kyligt i vindarna ännu. Vi har också försökt hjälpa snöhögen lite på traven, därav en helvetes träningsvärk i bröstmuskeln på ena sidan. Men dra en gränsjävel!

Haft fina vänner på grillmiddag. Jätteskoj! Givetvis roligt för barnen att busa å härja endel också.

Minimannen han ska helst bara äta och sova i famnen hela tiden! Jag tror att han är i nån fas nu, nån växt period eller någonting.

Somnar jättefint i famnen men när man lägger ner honom då vaknar han direkt eller på ett par minuter.

Nu sitter en trött mamma här i soffan med Minimannen sovandes på knäna.. Disk å plocka undan resten får jag väl göra en annan gång.

Tack för idag ni inblandade <3

Av mizzsunshine - 7 maj 2018 22:53

Av mizzsunshine - 5 maj 2018 21:37

Lillemannen sov ändå tills jag väckte honom strax vid 7.30 Jösses. Undra om det bara var en en gång grej.

Så en helt natts sömn förutom att han bökade lite där när vi nyss somnat.

Känns bra att ladda batterierna litegrann. Det behövs alltid.

Av mizzsunshine - 4 maj 2018 23:12

Börjar dagen med en god natts sömn..

Lillemannen ville inte äta förän vid 5. Sen efteråt, vId 6 tiden så somnade vi om och sov två resp tre timmar till innan nästa matning.

Kaffe i lugn ro, under tiden han sov lite mer. Jag gjorde mig klar sen for vi till munksund och hälsade på flickorna där.

Lucas blev 7 veckor ikväll.
Det känns inte som att det är så länge.

Tova hon är hos mormor och härjar i helgen. Vi saknar henne här hemma, det är som så tyst och stilla mestadels.

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards