Alla inlägg under oktober 2016

Av mizzsunshine - 14 oktober 2016 20:07

Dagen har bara Poff!

Vinterdäcken sitter på bilen, på båda bilarna. In en sväng på intersport och inhandlat nya mjukisar. Jättesköna! Tösen har sovit tok gott i vagnen, ute.

Middag, iväg på spontanbad med mogge och lilltösen. Hon höll sig vaken på vägen hem, åt all välling sen slocknade hin på två sec I sängen.

Nu idol. Puss på fredag

Av mizzsunshine - 10 oktober 2016 15:18

Usch! Jag gillar verkligen inte måndagar just nu.

Mogge jobbar borta även i veckan, och jag känner mig så otrygg hemma ensam.

Ledsen och allmänt taskig sinnesstämning. Jag vet att Tova också känner av allt det här och det blir inget bättre av det

Det är ruskigt svårt att hålla leendet uppe när tårarna bara rinner nedför kinderna.

Känns lite bättre nu än det gjorde på förmiddagen.

Hoppas att Tova sover ett tag till så hon inte är lika trött sen.

När hon vaknar ska vi gå ner och fixa till nå middag sen fördriva tiden tills det blir dags att sova för natten ..

Av mizzsunshine - 7 oktober 2016 19:49

.. Idag för ett år sedan. Gjorde vi ett ultraljud, att se den nya familjemedlemmen som växte i min mage.

Helt magiskt! Minns känslan precis än idag.

Att se de små händerna och fötterna röra sig, se och höra hjärtat slå. Magiskt!

Idag har hon funnits hos oss i mer än 8 månader.

Det händer massor nu. Drar i allt hon kommer åt, när hon har ett mål, helst någonting som hon inte får ha

- så krälar hon i den snabbaste fart hon kan.

Här sitter hon och ser på babblarna med alla sina babblar kompisar.

Finaste unge. Vi älskar dig mer än allt!

Bilden togs tidigare i veckan

Av mizzsunshine - 5 oktober 2016 15:03

Ja vad ska man ha sagt om den här dagen då?


Trött trött och tröttast!!


Tösen var vaken mellan 23-01.30 ungefär och jag kollade på klockan sista gången 02.30 innan jag tydligen tillslut somnade. Sen vaknar tösen igen en snutt vid 5 för att vakna för dagen ordentligt kl 5.50 ungefär. USCH! 


Jag har varit så trött idag! Jag tror att Tösen också har varit det för även om hon har ätit och sovit bra och mycket så har hon ändå varit grinig och gnällig hela dagen i stort sett..  Nu vill jag bara att Mogge ska komma hem så att jag får sova! :( Om ungefär ett dygn, mer eller mindre så är planen att han ska vara hemma. 


Nu vaknade Tösen igen (alldeles för tidigt för att orka vara vaken på gott humör tills ikväll)  


Snart snart.. 

Av mizzsunshine - 3 oktober 2016 21:26

Sitter här vid datorn, ska strax gå och lägga mig. Det känns som att det kan bli en tuff natt..


Lillan skrek för en stund sen i sömnen, tror inte att hon var vaken.

Satt och höll i henne tills hon hade lugnat sig.


Känner hon av att pappa inte är hemma måntro?

Eller kan hon ändå ha lite ont i munnen efter att hon stötte sig i bordskanten förut idag?

Tandläkaren sa att det inte syntes något och att allt såg bra ut, men hon kan ju ha ont ändå?


Uuuh! Tycker inte alls om när Mogge jobbar borta. känner mig så otrygg hemma på något vis! 

Mörkt och jäövligt är det också ute. :( 


Ett nytt projekt har dragit igång i Gällivare.

Riktigt hur länge det blir att han jobbar borta denna gång vet jag inte exakt.


Uhh!


Jag älskar dig, min M ! <3

Av mizzsunshine - 2 oktober 2016 18:49

Jahaja, så har söndagen tagit sig till kväll.. Fullt upp hela dagen!


Känns som skönt att nu alldeles strax ta en dusch, sen tända några ljus och lägga mig i soffan. 

Det är jag värd! 


Iväg på badet med Tova, Angelica och Jocke och deras flickor.

Tova äälskade det och jag hoppas att vi snart åker iväg och badar igen :) 


Mogge stannade kvar hemma och jobbade på att lägga golvet däruppe.

Nu äre bara nån enstaka skiva i vårt nya sovrum och en skiva på toagolvet där uppe som saknas sen äre klart!!

Med de iaf, sen ska de målas och tapetseras och fixas. innan klickgolvet ska läggas. Nåja en sak i taget :)


Hem, vila, äta, städa - puh. Precis färdigt. Nu är det bara tvätten som går och den fixar ju sig själv.


Lägger in bilden här nån dag när jag har tid!! Puss

Av mizzsunshine - 1 oktober 2016 19:23

Vi hade handlat tapeter både till Tovas rum och vårat sovrum ..  Men .. jag ångrade mig ang vårat...

Jag hade kommit fram till att jag vill ha lila! Punkt!  Satt idag och kikade massa.

Mogge föreslog att jag skulle kolla på fototapet för att se om jag hittade något som vi gillade.


Det gjorde jag! Jag ÄLSKAR DEN!! Inte så mycke lila men jävlat underbarast! 


 

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards