Alla inlägg under mars 2016

Av mizzsunshine - 14 mars 2016 22:07

Dagen började helt galet tidigt, 3.30 ville Tova ha mat. Sen vägrade tösen sova förän närmare 7. Uuh :(

Jag fick sova lite till efter det men det blir som helt fel.

Ett besök på BVC idag - Tova växer så det knakar! 54.3 cm lång 4175g tung. Plutten våran.

Just nu ligger hon i min famn, ny ätit och nöjd. <3

Och mannen smet i stort sett tillbaka till datorn ganska snabbt efter middagen, som blev lite sen när han int kunde slita sig därifrån innan heller.. åh! Jag blir så less. Orkar faktiskt inte längre be honom sluta spela..

Är också less på att vara på dåligt humör var och varannan dag !! :( skräp!

Av mizzsunshine - 13 mars 2016 20:45

En trevlig söndag.

Jag, Tova och mamma har varit till Sunderbyn och umgåtts med Jenny och Pontus. Spelad biljard och skip-bo.. m.m Dom fick träffa och hålla i Tova. :)

Middag direkt vi kom hem till Piteå igen sen lite socialning med mannen .

Inatt är det min tur att ha nattpass med lilla damen.

Smider lite planer om påsken, får se hur det blir och vad som händer :)

Av mizzsunshine - 12 mars 2016 22:01

Av mizzsunshine - 8 mars 2016 23:50

Tänk, 2 år tillsammans idag. And counting. Vad tiden går! <3

Exakt idag för ett år sedan slutade jag med p-piller och se vad det gav oss. Tova <3

Dagen har varit lugn, vi var till stan en sväng - Jag köpte en parfym och ansikts grejer för presentkort som jag har fått av Mogge förut. Ätit ruskigt god entrecote och sallad!! MUMS! Sett film, avslutat kvällen med att Mogge tar natt passet och passar på att få lite datortid.

Jag älskar er mina underbaringar <3

Av mizzsunshine - 6 mars 2016 22:16

Vaknade tidigt idag, strax före 7. Gick ner och sen hamnade jag med att ge Tova mat .. men det gick inte så Mogge fick ta över. Jag hade visst vaknat med en så hemsk huvudvärk. Ja jävlar, nästan som en hangover huvudvärk.. En sleep-hangover som Mogge sa. Hehe. Så jag gick upp och somnade om vaknade strax före 10. Inte ett spår av den huvudvärk som var innan. Vilken skillnad!! :D

Tova har mer och mer vakna stunder på dagen nu, känns bra. Sover fler timmar på natten - känns himla bra :)

Idag fick hon ligga i baby gymmet, efter hon hade ätit. Hon låg vaken och kikade en ganska bra stund innan hon loggade ut (somnade) Då fick hon ligga på min famn istället. Mys! :)

Ikväll ha Thomas varit hit och surrat kaffe, alltid lika trevligt :)

Av mizzsunshine - 5 mars 2016 22:19

Det blev en dag på ranten för oss.

Till Arvidsjaur för att träffa en av Mogges bröder med familj - så att dom fick träffa Tova innan Mogges brorsdotter åker hem till södra Sverige igen ..

Hann såklart trötta Åsa - Mami - Pontus och Pappa.. Några fler hanns tyvär inte med. Jag hade velat åka förbi min farbror Janne och Siv men det får bli en annan gång :) Det är ju snart påsk och då ska vi då träffa farbror Kjell och Monica .. Tant Diana ville gärna att vi skulle komma förbi Moräng , men de hanns inte heller..

Kom hem precis hem lagom till Mello :) Perfekt lördag.

Puss på er.

Av mizzsunshine - 3 mars 2016 17:40

Har varit en lugn dag, Tova har mest sovit - som vanligt. Vi har tvär varit till stan och hälsat på Linda, trevligt. 

Nu ligger mina hjärtan och sover i soffan en stund, konstigt nog känner jag mig inte alls direkt trött.

Lär ju komma över en sådär ikväll när Tova inte alls vill sova :D


Det känns som att jag hinner som inte göra eller ta för mig nå annat än att bara vara med Tova. Såklart,

därför jag är hemmavid ju men ändå. Men det blir väl så att Tova är allt som jag sysselsätter mig med när jag bara är hemma. Det, och nån tvätt maskin och plocka å greja ibland, promenad ibland men så mycke annat än det blir det som inte.


Nu i helgen får vi se vad planen blir, jag tycker nästan att vi borde styra upp att hans sida av familjen ska få träffa Tova .. Planen är framförd, återstår att se vad/om det blir någonting utav det.


Ikväll är planen soffan - tv .. :) Ninja worriors - gåsmamman - X-files :D 



Av mizzsunshine - 2 mars 2016 23:02

Har varit en händelselös dag, riktigt mysigt. Många timmar med Tova i famnen, skrivit med Malin på messenger, kört en maskin tvätt och hängt upp. När mannen hade kommit hem så kom Maria från bvc och nu är Tova inskriven där så att säga. När hon hade åkt så åt vi middag, sen gick ja å la mig och sov nån timme ..

Inte länge efter jag hade vaknat så gick Mogge och la sig.

Nu ligger jag här nere i min säng, tänkte läsa lite medans jag väntar på att Tova snart vaknar och vill ha mat .. som varje kväll under vecko dagarna ..

Trist att sakna sin sambo :/

Dagen blev visst inte så händelselös iallafall.

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards