Direktlänk till inlägg 17 februari 2016

Onsdag

Av mizzsunshine - 17 februari 2016 15:41

Vi har varit till familjens hus på förmiddagen för att skriva papper ang gemensam vårdnad och faderskaps bekräftelse, det känns bra att det äntligen är gjort och att nu Mogge Juridiskt sett är Tovas far. <3


Vi har börjat tjorva med Tovas mat tider, eller snarare är det hon som har börjat tjorva och det är ju bara bra att hon visar att hon är hungrig och vill ha mat. Dock på natten, men men. Hittils har vi gett ca 60-65ml var tredje timma. I napp om hon går att väcka eller är vaken, i sonden om hon vägrar vakna eller somnar efter en stund. Nu skulle vi testa och vänta ut henne litegrann och se om hon själv vaknar och känner att hon är hungrig. Så vi drog ut på 11-målet, hon sov! oj oj vad hon sov. ca 12.30 när vi var på väg hem från stan började jag böka med hennne så hon skulle vakna men inte då! sen fick hon då i sonden ändå. nu ca för en timme sedan höll jag i henne och bökade om med henne litegrann då vaknade hon till, började skrika endel så jag provade att ge henne (14-målet och med 75ml) med napp. Inga problem alls! dock sista 10 fick jag ge i sonden. Blir spännande nu att se hur det blir i eftermiddag/kväll/natt. Vi ska försöka öka hennes matmängd ytterligare och därmed kunna dra ut på tiden så det blir kanske fyra timmar mellan måltiderna, får se hur Tova tycker om det.


Det blev en riktigt konstig natt inatt, tyvär. Men så blir det väl när man inte riktigt kommiunicerar ordentligt. Hur som helst så har vi allihopa fått lite sammanhängande sömn inatt. Jag känner mig inte så trött, just nu.

Det lär väl komma senare närmare kvällningen. Allra helst nu när Mogge ska jobba imorgon och 23 - 2 matningen är på min lott.


Jag tänkte lite morötter och dipp lite senare ikväll, eftersom jag är toksugen på choklad men försöker avstå.

Får se vad kvällen i övrigt bjuder på. Då vet ni.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mizzsunshine - Fredag 26 jan 19:09

Precis just nu sitter jag i bilen på jobb parkeringen, en stund kvar tills jag börjar arbetshelgen. Känner mig lite .. Jag vet inte vilket ord jag letar.. ensam .. Stod i hallen hemma och var påväg att åka till jobbet. kidsen spelar tsm, mannen sat...

Av mizzsunshine - Tisdag 9 jan 09:47


Städdag igår så jag e lite sliten och jobb ikväll så :) Idag blir det lite lugnare, snabb promenad i blåsten och plusgrader. Ha en bra dag ...

Av mizzsunshine - Söndag 7 jan 20:02


Av mizzsunshine - Söndag 7 jan 19:57

Imorse hade vi -28. Nu ikväll har vi -4. Det känns bra att kylan har släppt taget, för tillfället iallafall. Ikväll blev det en längre promenad med hunden ...

Av mizzsunshine - Onsdag 3 jan 20:41

Gott slut och god fortsättning på det nya året. Nytt år, nya möjligheter sägs det ju. Ser fram emot de! Såklart svinkallt ute, bara måste nämna det eftersom det är meste bara det man pratar om precis just nu i denna extrema kyla. Bilen kän...

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards