Direktlänk till inlägg 25 januari 2016

Dag 6

Av mizzsunshine - 25 januari 2016 19:12

Dagarna går och jag med dem.

Igår kväll bröt jag ihop litegrann. Det är väldigt jobbigt att vara här ensam (även om personalen är guld värda, stöttar och hjälper) men dom är inte Mogge. Önskar att han kunde vara här. <3

Imorse fick jag (vi) ett glädjande ljus i den mörka tunneln. Om fröken inte behöver sola mera och hon sköter andningen och slutar busa så kommer vi kanske, kanske att få åka hem i slutet på veckan. Om det menas fredag eller söndag det vet inte jag ..

Dom har tagit ett sol prov idag och hon behöver inte sola lät det som. :) Dom håller på att höja matmängden och hennes mage verkar klara av det hittills. Är nu uppe i 50 ml. Dom började på 30ml kvällen hon föddes. Dom har även börjat ge D-droppar, och berikning plus att dom ska börja fasa in permatur- ersättning. Det tar ca 3 dagar enligt de mallar som finns.

Så när det är klart, såvida hon sköter sig - får vi åka hem. Äntligen. Jag längtar!!

Då blir det sk hemsjukvård. Vilket innebär att hon får ha kvar sonden, vi får med oss allt vi behöver, sprutor, ersättning, droppar, får låna hem en elektrisk bröstpump (sweet) m.m m.m och så kommer det en ur personalen här hem till oss och kollar så allt fungerar, väger , byter sond 1 gg/v. m.m

Det är endel annat att tänka på också men så länge hon mår så pass bra att vi kan få vara hemma känns allt mycket lättare, även om det kommer vara lite skrämmande också naturligtvis.

Fröken har fått sitt första vecko bad idag. Det gick ganska bra, lite läskigt, men helt okej ändå :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mizzsunshine - Fredag 26 jan 19:09

Precis just nu sitter jag i bilen på jobb parkeringen, en stund kvar tills jag börjar arbetshelgen. Känner mig lite .. Jag vet inte vilket ord jag letar.. ensam .. Stod i hallen hemma och var påväg att åka till jobbet. kidsen spelar tsm, mannen sat...

Av mizzsunshine - Tisdag 9 jan 09:47


Städdag igår så jag e lite sliten och jobb ikväll så :) Idag blir det lite lugnare, snabb promenad i blåsten och plusgrader. Ha en bra dag ...

Av mizzsunshine - Söndag 7 jan 20:02


Av mizzsunshine - Söndag 7 jan 19:57

Imorse hade vi -28. Nu ikväll har vi -4. Det känns bra att kylan har släppt taget, för tillfället iallafall. Ikväll blev det en längre promenad med hunden ...

Av mizzsunshine - Onsdag 3 jan 20:41

Gott slut och god fortsättning på det nya året. Nytt år, nya möjligheter sägs det ju. Ser fram emot de! Såklart svinkallt ute, bara måste nämna det eftersom det är meste bara det man pratar om precis just nu i denna extrema kyla. Bilen kän...

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards