Direktlänk till inlägg 18 november 2015

Onsdag

Av mizzsunshine - 18 november 2015 20:49

Snöö!! Ja, det har varit snöblandat regn till och från hela dagen idag.
Nu såhär på kvällen ser gräsmattan vit ut mestadels.
Får väl se om det ligger kvar imorgonbitti.

Känns bra att mannen är hemma igen, när han blev borta på jobb igår kväll.
Helt otroligt hur stor skillnad det är, känslan inombords när han är hemma motför när jag är ensam hemma.

Är inte rädd, men det känns bara inte lika tryggt. Skönt dock när det är knäpp tyst i sovrummet.

Ingen radio och ingen som snarkar så jag inte behöver öronproppar. ;)

Tanken var att städa ikväll men det fanns ingen ork och energi över till det efter dagen, mannen lika glad för det. Får blir till veckan då istället. Tur att vi inte brukar ha stökigt och måste städa pga det. :)

Ligger nu i soffan och har på tvn i bakgrunden men ser inte direkt på den, ligger bara och känner Mini buffa i magen då och då. Alltid lika mys! <3

Full fart mot helgen ! :)

 
 
Ingen bild

Maja

28 november 2015 11:57

Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Själv har jag alltid öronproppar när jag sover. Sover så mycket bättre när det är tyst och jag slipper alla störande ljud. Bara vetskapen att man inte kommer att störas under natten gör att man sover bättre. Tycker det är hur skönt om helt att plugga in öronpropparna riktigt djupt i öronen och höra hur alla ljud stängs ute mer och mer när propparna expanderar i öronen för att till slut bli helt tyst. Ibland får jag dock lite ont i öronen av öronpropparna. Har du något tips på sköna öronproppar att sova med?

mizzsunshine

28 november 2015 14:25

Ja! Mina köper jag på Clas ohlssons och heter - Ear plugs, om jag inte minns fel , Blå förpackning. Som silikon pluttar. Jag delar dessa så jag får två par från en plutt så att säga. !! Helt underbara! :)

 
Ingen bild

Maja

28 november 2015 19:44

Tack för tipset ska ta och testa de öronpropparna. Har sett silikonproppar tidigare men aldrig testat dem.

 
Ingen bild

Maja

6 december 2015 15:54

Tack än en gång för tipset på öronproppar. Var in och köpte dem för några dagar sedan. Har sovit med öronpropparna sedan dess och kan bara hålla med om hur sköna de än. Allt blir bara så tyst och skönt med dem i öronen. Man känner inte ens av att man har dem på sig. Ska helt klart fortsätta sova dem dem. Så mycket bättre än skumproppar jag har provat tidigare. Provade också att ha öronpropparna när jag simtränade. Klockrena till att stänga ute vatten ur öronen.

mizzsunshine

6 december 2015 17:40

Glad att jag kunde hjälpa! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mizzsunshine - Fredag 26 jan 19:09

Precis just nu sitter jag i bilen på jobb parkeringen, en stund kvar tills jag börjar arbetshelgen. Känner mig lite .. Jag vet inte vilket ord jag letar.. ensam .. Stod i hallen hemma och var påväg att åka till jobbet. kidsen spelar tsm, mannen sat...

Av mizzsunshine - Tisdag 9 jan 09:47


Städdag igår så jag e lite sliten och jobb ikväll så :) Idag blir det lite lugnare, snabb promenad i blåsten och plusgrader. Ha en bra dag ...

Av mizzsunshine - Söndag 7 jan 20:02


Av mizzsunshine - Söndag 7 jan 19:57

Imorse hade vi -28. Nu ikväll har vi -4. Det känns bra att kylan har släppt taget, för tillfället iallafall. Ikväll blev det en längre promenad med hunden ...

Av mizzsunshine - Onsdag 3 jan 20:41

Gott slut och god fortsättning på det nya året. Nytt år, nya möjligheter sägs det ju. Ser fram emot de! Såklart svinkallt ute, bara måste nämna det eftersom det är meste bara det man pratar om precis just nu i denna extrema kyla. Bilen kän...

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards