Direktlänk till inlägg 20 oktober 2015

v.21 (20+6)

Av mizzsunshine - 20 oktober 2015 14:14

Idag har jag varit hos barnmorskan och lyssnat på bebisens hjärtslag. De slog ca 150-160 slag/minut.

Vad mysigt! Kollade blodtryck och blodvärde och det var normalt, så behöver inte ta nå järntabletter. Känns bra


Det känns fortfarande lite overkligt alltihopa och det tror jag beror på att jag inte känner några tydliga sparkar ännu, har visst moderkakan i framvägg och har då hört och läst om att det kan ta nån vecka till innan man känner tydliga rörelser och ytterligare nån vecka innan det kan synas och kännas utanpå magen.


Magen har säkert växt endel men inget som jag tycker direkt syns. Inte då så mycket iallfall. Känner mig tröttare än vanligt, allting går lixom lite tyngre. Just det beror nog på att jag har +7 kg sen innan graviditetn, om man nu ska lita på det eftersom jag vägt mig på två olika vågar, en på inskrivningen och en helt annan idag. ska väga mig hemma också bara för att gå en bättre uppfattning. 


Egentligen borde jag nog tvärvila en stund när jag ändå är ledig och har chansen men jag tänker att jag borde sova bättre inatt om jag inte vilar/sover nu. fast med närmare eftertanke, tror att det blir en liten vila nu.

Iallfall ligga i ett mörkt rum och känna luget ungefär en timme tills Mannen slutar jobbet :P


Längtar efter dig Bebis  <3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mizzsunshine - Fredag 26 jan 19:09

Precis just nu sitter jag i bilen på jobb parkeringen, en stund kvar tills jag börjar arbetshelgen. Känner mig lite .. Jag vet inte vilket ord jag letar.. ensam .. Stod i hallen hemma och var påväg att åka till jobbet. kidsen spelar tsm, mannen sat...

Av mizzsunshine - Tisdag 9 jan 09:47


Städdag igår så jag e lite sliten och jobb ikväll så :) Idag blir det lite lugnare, snabb promenad i blåsten och plusgrader. Ha en bra dag ...

Av mizzsunshine - Söndag 7 jan 20:02


Av mizzsunshine - Söndag 7 jan 19:57

Imorse hade vi -28. Nu ikväll har vi -4. Det känns bra att kylan har släppt taget, för tillfället iallafall. Ikväll blev det en längre promenad med hunden ...

Av mizzsunshine - Onsdag 3 jan 20:41

Gott slut och god fortsättning på det nya året. Nytt år, nya möjligheter sägs det ju. Ser fram emot de! Såklart svinkallt ute, bara måste nämna det eftersom det är meste bara det man pratar om precis just nu i denna extrema kyla. Bilen kän...

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards