Alla inlägg under oktober 2014

Av mizzsunshine - 19 oktober 2014 20:00

En sån där söndag när allting bara känns så bra!

Att vakna brevid finaste, det kan vara en av dom bästa sakerna som finns <3


Drog upp rullgardinen och möttes av SNÖ! så vi har premiär sopat av bilarna och skottat litegrann runt om.

Det har fortsatt snöa hela dagen och nu såhär på en kvällen har temperaturen legat kring 0 så har garanterat blivit blött.

Har inte gjort någonting vettigt idag egentligen men man ska ju hedra vilodagen ibland. Ändå har engergin och humöret varit på topp! Har just målat naglarna och tänt lite ljus runt om i köket, lyssnar på M när han spelar, går inte alltid bra för honom :P


Vy vrån vardagsrummet tidigare idag.
    


Av mizzsunshine - 17 oktober 2014 22:28

Äntligen är helgen här! Jag fick min surfplatta i går så idag har jag fått pillra lite ..

 

Just nu kollar jag utröstningen på idol och irriterar mig på att jag Precis sagt till sambon att om han sätter sig vid datorn kommer jag inte se han mer under det här dygnet - nån minut senare sitter han där och nu hör jag att det går dåligt för honom. Kul slut på fredagsmys, ensam :(

 

Jag färgade håret i en mörkare brun nyans - less på mitt blonda tråkiga!

 

oj så liten mobiltelefonen känns när man har pillrat med plattan !! 

 

Ja gonatt då eller nå ..

Av mizzsunshine - 14 oktober 2014 21:20

Igår fick jag tummen ur och bokade tid för synkontroll. Fick en tid redan idag så det är gjort redan. Ska va en kvinna till att få saker gjorda ;)

Mitt högra öga har varit "skadat" i stort sett sen födseln och idag fick jag veta att mitt "synfel" inte går att ordna till med glasögon. I och med att jag inte använt ögat så som jag borde gjort (typ tränat synen genom åren). Det lilla synfelet på vänster öga är "så litet" så att det behövs inte korrigeras med glasögon om jag nu inte vill det.

Då vet jag det iallafall ..

Av mizzsunshine - 13 oktober 2014 12:05

Yes, måndagen började med en rejäl sovmorgon som jag hade hoppats, jag hörde aldrig Mogges väckarklocka (klockradion som lever sju å en jävel), märkte aldrig att han gick upp, vet att jag fick nån puss sådär, hörde när han låste dörren när han for men det är nog allt jag märkte. Skönt! Vaknade kl 8 och tänkte bara ligga kvar och må en stund och nästa gång jag kollade på klockan var den 10. Somnade visst om ändå.


Så nu är jag utvilad men då har halva dagen gått känns det som, så att det blir inte mycket gjort idag. Ha middagen klar när mannen kommer från jobbet och sen skulle vi åka och byta däck på bilarna. Det snöade nämligen när jag vaknade idag så de kan va dags även om inte snön ligger direkt kvar på backen. Den kommer ju för att stanna snart förhoppningsvis.


Jag längtar lite efter att få pyssla med julsaker, byta gardiner och placera ut julpynt och ljus.. mys mys mys..


Mörkret, blir mörkare och mörkare ute läängre och längre på morgonen och tiidigare och tiidigare på eftermiddagen. Snart är det sådär mörkt och dystert i stort sett hela dagarna och man kommer känna att humöret sjunker och tröttheten öka och man förstår egentligen inte vaarför tills man inser att det är pga mörkret ! Varje år är man lika lite förberedd även om man veet i förväg vad som skall ske.


Jag har beställt en surfplatta, äntligen. så nu vill jag att den ska komma med posten!! hihi

Får nog däremot vänta till kanske fredag ..?..


Puss på er!

Av mizzsunshine - 12 oktober 2014 19:22

Arbetshelgen närmar sig sitt slut, känns för första gången på hela helgen att krafterna börjar ta slut och energinivån är ganska låg för tillfället.

Alltid förut har det känts jobbigt innan helgen har börjat och man tänker på lördag morgon att det är baaara en uppstigning kvar, på kvällen tänker man att det är ett låångpass kvar men så har det inte alls varit den här gången och det är väl bra ..

Bara hem till födelsedagsbarnet, fika lite kanske beställa lite grejs och sen förhoppningsvis baara soova och sova läänge imorgonbitti när älskling åker och jobbar. Heela sängen för mig själv ! :)

Grattis hjärtat   

Av mizzsunshine - 9 oktober 2014 22:41

Sista lediga dagen den här veckan, sen blir det all in arbetshelg. Gjort så lite som möjligt på dagen. Sen middag och torsdagsmys med M. :)

Jag hade faktiskt ingenting mer speciellt att skriva om, tankarna snurrar ju på som vanligt men det är om sånt som inte behöver stå i en blogg som vem som helst kan läsa.

Ryktas om att snön är på gång även i piteå, bara hitta tillfälle att byta däck då, tills dess ta det lugnt i trafiken..

puss

Av mizzsunshine - 8 oktober 2014 19:25

Tog mig upp och iväg för morgonsim idag, krävs en del envishet men det är ju ingen match för mig ;) Har annars bara donat på lite hemmavid, kikat på biblioteket här i stora sjulnäs, tvär varit till stan på möte, nyss bakat klart negerbollar, mums! Nu bara lite tända ljus och se om Mannen kommer hem. Visserligen skönt att vara hemma ensam ibland men har tvärblivit ganska mycke sånt.. Kan ju också bero på att vi jobbar heelt olika tider och jag är ledig på dagarna så känns det som mer ensamtid.


Jag hade en jätteskum dröm igår kväll när jag sov i max 30 minuter. Den handlade om Masse (en av teamspeak grabbarna), vidrutetorkarna på bilen och heeelt knäppt som jag inte ens tänker nämna här och hoppas på att jag ändå minns detta om ett par år när jag läser detta igen.


7 Månader idag    

Av mizzsunshine - 7 oktober 2014 20:12

Har varit på utbildningsdag med jobbet idag. Om hygien och sånt. Men kan ju intw hänga upp sig på sånt tankesätt och bli helt hysterisk istället. Helt klart bra sakee att tänka på, bli lite påmind om inte annat.

Go lunch då på havsbadet så tog shaken till middag istället. Oj så hungrig jag är nu! På tok för lite vatten Idag också.

Nu ledig onsdag och torsdag, få se vad dom dagarna har för planer.

Har ev funderingar om att börja läsa isfolket igen .. men tvekar lite. Tänkte kanske kolla på biblioteket här i sjulnäs och se om dom har nå skoj :)

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards