Alla inlägg under september 2014

Av mizzsunshine - 19 september 2014 10:26

Jag minns den här dagen för ett år sedan som om det nyss passerat. Jag kommer ihåg känslan inombords, ilskan som steg och steg men jag tog inte ut den på den person som orsakade den. Kommer ihåg hur ont det gjorde och hur tårarna bara rann .. usch!

Jag och M hade ett såkallat "the talk", som resulterade i att han inte ville fortsätta - med oss. Att han inte kände de där lilla extra.

Nu ett år senare så har det tagit helt andra banor, vi har hittat tillbaka till varandra sedan lite mer än ett halvår och har varit sambo i nån månad.

Me like!

Snart all in arbetshelg och jag är så otaggad som man kan bli! Jag vet att det går över när jag väl är där men nu känns det bara jobbigt! Bit ihop, bit ihop!

Av mizzsunshine - 17 september 2014 20:34

Dagarna här har tankarna virvlat litegrann, behöver inte alltid vara negativt!Just dom här tankarna är något bra.


Vi har bott tillsammans nu ett tag och jag tycker det känns himla bra! Det finns många saker som känns bra, dela vardagssaker tillsammans, lite lyx i vardagen då och då, kvalitetstid, egentid. Ja allt.. Eftersom jag jobbar både dag/kväll/helg så är vi ju inte alltid hemma samtidigt och jag tycker det är bra!


Eftersom jag aldrig direkt varit sambo med någon förut så tar det ett tag att vänja sig, att alltid ha någon annan att tänka på och visa hänsyn och annat till. Bara vanan att ha någon brevid sig när man ska sova är inte att ta förgiven. I början tror jag att pga att jag varit van att vara ensam så var jag väldigt lättväckt de flesta gånger, jag vaknade så fort han klev in i rummet, jag kände lixom närvaron - det har börjat gå över nu. Jag kan somna ensam, ibland ;) utan att reagera på att han kommer och lägger sig sedan. Jag tycker att det är mysigt.


Vi hjälps också åt med det mesta, förutom att ordna med ljus och sånt hehe det får jag såå gärna göra själv! Allting går så mycket fortare, det är inget heldags projekt när det är städdags eftersom vi hjälps åt. Det känns bra att inte alltid behöva bestämma, fixa, handla, städa, tvätta, tänka, planera - helt ensam! Underbart :P Idag putsade vi fönstrena på nedrevåningen, smidigt. jag fick höra att karlar som hjälper till med att putsa fönster inte växer på träd och att jag skulle hålla hårt i honom, one in a million ;P


Jag hade tänkt ut de här inlägget förut, det blev inte alls som jag hade tänkt mig. känns inte som jag kan med ord förklara känslan inom mig. Det är svårt men jag tror att det korta verionen av det hela är att Jag är lycklig! Allting känns bra nu. Jag älskar dig, min M!

Av mizzsunshine - 14 september 2014 10:49

Val dagen, jag har redan tidigare i veckan varit och röstat så det är lugnt!!

Mysig sovmorgon, lugn förmiddag där jag inte har gjort direkt nått, drucki kaffe i lugn å ro, plockat ur diskmaskin, starta en tvätt maskin och polimasa på bara..

Det känns att fredagen var den enda lediga dagen den här veckan, skönt med rätt okej arbetspass timnar men sock är det ju inte riktigt ledigt. Ganska sliten idag. men jag antar att det ska kännas att man får kvall övertid.

Snart jobbdags då igen, sen ikväll lite kvalitetstid med sambon kanske ;)

Av mizzsunshine - 13 september 2014 22:55

Jasi, dagen idag då - sov små taskigt inatt, vi har hjälpts åt att stöka till och rensa lite i källaren. Tänk att bara plocka bort lite grejs och sopa ugör så stor skillnad. :) Jag har jobbat extra några timmar, kvall övertid! Yes. Samma imorgon. Totalt 15 timmar i helgen. Sweet! Efter jobbet atädade vi resten av huset, tänk att de går så snabbt att städa när man är två, det är knappt jobbigt!! Ikväll blev det serie mys.

Nu hoppas jag på att somna inom en liten stund. Gonatt på er!

Av mizzsunshine - 12 september 2014 23:58

Känslan inombords som berättar hur allt bara känns underbart.

En ledig fredag där jag gjort så lite som möjligt, gjort hårinpackning, sett serie. Ändrat försäkringsbolag till bilen, vilket klipp!! Ätit glillat med sambon <3

Underbara dag.

Puss på fredag

Av mizzsunshine - 9 september 2014 09:42

Sov som en sten inatt!, vilket gjorde att jag hade ingen ursäkt att inte åka och simma på morgonen så sagt och gjort när klockan ringde imorse så sleet jag mig ur sängen och for iväg! Det va tungt, sängen är bästaste på morgonen. alltid på morgonen. på vägen kändes det också halvtungt men bara bita ihop! När jag hade kommit i vattnet och simmat några minuter så kändes de helt okej! :) Så det blev 20 minuter sim och sen en stund i varmbassängen. Mjuk start! Måste bara se till att inte tappa glöden nu, bara kämpa och få in det i rutin igen och hitta Fokus!


På torsdag ska jag till fotvården igen, återbesök när mitt nageltrång på höger stortå inte har blivit bättre. Ska dit direkt efter jobbet, få se om de blir sim då efter det eller om all energi är som bortblåst!


Nu har jag ju hela dagen på mig att göra hmm.. ingenting! Tills jag börjar att jobba kl 14. Förvisso inte så länge kvar men ändå :P
 

Av mizzsunshine - 8 september 2014 22:55

Japp, vem hade kunnat tro det för ett år sedan. :) "firar" iallafall 6 månader tillsammans idag. Eftersom vi igår hade pratat om att just ett halvår är väl inget spec och han är en sån som tycker att äsch, vadå? .. så väntade jag mig inte alls nånting överhuvetaget. men såklart blev jag gladd överraskad när jag kom hem.

Dessa väntade på mig när jag kom hem ikväll.

Jättefina! Helt underbar känsla som befann sig inombords, ja ni vet :)



Älskar dig, finaste <3

Av mizzsunshine - 7 september 2014 22:27

Igår så fick min pärla en utsidig tvätt, tur mannen är underbar :)

idag har vi fått endel nyttigt gjort. M har fixa uti nå uttag ute och lysknapp i källaren så nu funkar der visst :)

Båda bilarna blev städade invändigt, inte dåligt. Tur jag kan de där med att inspirera min sambo ;)

Jag gick på en skön promenad tidigare ikväll, blir att fixa reflexväst så man syns när man är ute!

Jag har troligen fått tillbaka mitt nageltrång på höger stortå, usch inte kul! Blir en sväng till fotvården vid tillfälle, ska ringa imorgon. Få se om det går att fixa till annars blir de Operation. Iiiiinte bra!

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards