Alla inlägg den 10 november 2011

Av mizzsunshine - 10 november 2011 13:30

Måndag morgon strax innan kl 7 vaknar jag och ser att jag har missade samtal från vik.anskaffningen på kommunen. Ringder upp direkt och dom undrar om jag kan fara till Annan ort och jobba natt, "jobbet" skulle åka två timmar senare så jag packade i paaaaniiiik stress sen åkte jag iväg med dom. Sov ingenting under dagen och sen jobbade hela natten. Det gick rätt så bra.


På Tisdagen sov jag 8,30 - 15. Helt okej, var vaken resten av dagen och jobbade natten.


Gick av kl 8 onsdagmorgon. Och sedan påbörjades resan hemåt för min del kl 9. När jag kom hem senare på dagen så bestämde jag mig för att INTE sova direkt utan skulle vänta tills kvällen kom. Jag var vid det laget så hellvetes trött att jag inte ens kände av det förutom all "bomull i huvudet".. Jag hälsade på en kompis för att jag skulle hålla mig vaken, men efter några timmar insåg jag att det är ingen ide att kämpa emot längre. Jag åkte hem och åt middag, struntade i vad klockan egentligen var och gick och la mig 18:30. Somnade ca 19:00. Sov som en sten hela natten.


Vaknade kloclan 8 imorse! Alltså 13 timmar senare. Å guuu så underbart!! :D

Nu var jag människa igen och utvilad. Dessutom är min dygnsrytm återställd och jag kan sova som vanligt.


Har nu alltså insett hur viktigt det är att faktiskt sova! Speciellt efter att ha jobbat natt.. Jag valde att inte sova igår när jag kom hem för att isådanafall hade jag sovit några timmar sen hade jag förmodligen varit vaken minst halva natten och då hade inte dygnsrytmen varit återställd ännu. 


Så är det! :D

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards