Alla inlägg under september 2010

Av mizzsunshine - 1 september 2010 19:59

Har verkligen tacklat av med bloggningen nu på sistone. Tittade lite vad jag har skrivit sedan skolan började och insåg att jag inte inte skrivit nått om skolan alls förutom att jag var nervös inför skolstarten..


Iallfall, 1½ vecka har gått sedan dess och såhär just idag tycker jag att det är kul! Jag trivs och jag tycker att klassen är bra. Blandade åldrar och åsikter, men det är väl så det ska vara? :)


Har på tal om ingenting fått en inblick i att vi som enskild individ tycker sig själv må bättre än resten utav medborgarna. De ni! Av olika saker naturligtvis och absolut ingenting som är säkert. Min egna åsikt om det hela är att man inte har en susning om hur resten av befolkningen egentligen mår, däremot så kan man ju spekulera i det en hel del.


Igår började "Tillval" - vattengympa. Gud! Man tänker inte riktigt på att man faktiskt kan svettas i vattnet också. Det var också askul! kände mig som Agda-två-fötter-i-graven efteråt. Insåg snabbt misstaget att inte ha med mig vattenflaska under tiden och en frukt direkt när man kommit upp ur vattnet. Med tunga, hungriga och törstiga steg gick jag hemåt i regnet och det tog emot! Tog en stund innan jag orkade fixa middag sen gjorde jag faktiskt inget spec den kvällen. Sov som en sten inatt och det var rätt så härligt. Läraren sa i ett snabbt ögonblick någonting med att jag hittade tekniken snabbt, trots att jag aldrig haft vattengympa förr. Var tvungen att sträcka lite extra på mig då (Y) Nöjd!!


Min oro - att inte somna i tid och därmed orka upp på mornarna har släppt. Gick mer än bra att tvär ställa om sig till att somna tidigt och därmed orka stiga upp på morgon, däremot hur trött jag har varit hör ju inte till saken, uppe har jag varit ändå.. Har till och med stigit upp tidigt trots att vi haft sovmorgon och haft chans att ta en senare buss.. Duktiga mej. Grejen kan vara att jag sovit för mycke just för att jag somnar föör tidigt! Har vaknat nån natt där strax efter midnatt och varit mer eller mindre pigg, men som tur är lyckats somna om. I fredags somnade jag då före tolv på kvällen.

hur normalt är det då? :P 


Det är härligt att ha ett syfte med att stiga upp och ta ansvar för dagen. Det känns som att jag inte tänker så mycke som jag normalt brukar göra, det är som att det där som jag brukar tänka på inte rör mig i ryggen och jag bryr mig helt enkelt inte! Nå visst kommer det stunder när tankarna tränger igenom men inte alls så ofta. (Y)


La la vad jag surrar på...

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards