Alla inlägg den 25 april 2010

Av mizzsunshine - 25 april 2010 21:45

Lite kortfattat vad helgen bjöd på. xD


I fredags åkte jag då iallfall buss till arvidsjaur, papi hämtade mig på busstationen och vi for på ica en sväng, snabb handla, sedan snabbt som attan hem till jämtland och åt middag sen direkt ut och rallade med skotern i 1½ timme. Underbart skoterföre. Skare och kvälls sol. Kan de bli bättre?

När vi kom tillbaka på kvällen så planerade vi att om vädret höll sig å skulle vi packa säcken och he oss iväg till Rävaberget och äta lunch ute. Sen gick solen ner och jag kröp isäng relativt tidigt och somnade på en gång.


Lördagen började med att jag fick kaffe på säng, underbart. :) Jag gick upp och åt frukost och pappa ringde och övertalade Rogert att följa med på en tripp, han ville inte riktigt. Han tyckte att det blåste så kallt. Vi packade säcken och tjälken så åkte vi iväg till Rogert. Han skulle följa med iallfal. Han är inte så svår att övertala trots allt. Sen gav vi oss iväg. solen sken och det blåste ändå ganska kallt. Väl där uppe så insåg vi att här kommer vi inte bli länge. Det blåste nå så innihelvete där uppe. Trots det så kolla vi lite i kikarn på utsikten. Skrev upp oss i boken som finns där uppe i en postlåda. Alltid roligt att se när det har varit någon där. till och med hunden fick stå med. Hehe Tycker att Rogert valde en bra väg ner från berget, snirkade ner så att det inte skulle gå så himla fort när man väl kom ner i skogen igen. *tumme upp* Jag va mer skraj ner än upp faktiskt. Hehe. Sen for vi å körde länge å väl och sen gjorde vi upp eld och stekte palt och drack festis-jordgubb. Haha Det var lite roligt när pappa eldade upp festisen sen. Det blir väl alltid kvar slurken i botten så när elden värmde underifrån så ångade det ur sugröret. :D Efter de så fortsatte vi å köra omkring sen for vi hemåt igen. Jag säger bara det! Aldrig mer tåg-rälsar !! Inte en chans. Nå mer än så får ni inte veta xD Grillat och hasselbacks potatis till middag och ett tag efter det så kom Lillis och Ingrid och hälsade på. Vi surra å hade trevligt. Jag och lillis han med ett litet Deeptalk också :D Sen for dom, jag och pappa for till Lillhåle och fiskade litegrann. En jälka massa små agn och en stor abbore fick vi. :)

Här kommer en bild på fångsten! :) 


Vi åt Färsk Abborre till kvällsfika, gott gott.

Även denna kväll somnade jag snabbt och sov jätte gott!


  


Söndagen började också med att pappa kom upp med kaffe på säng sedan åt vi frukost och sedan körde vi en sväng och sedan for vi förbi Garne och kollade om Rogert var hemma, det var han inte. Vi fortsatte vidare mot långtjänn och kikade om han satt där å golna, där var han inte heller. Så vi satte fart mot Lillhåle som ligger precis brevid. I skogen strax innan backen ner så höll Rogert på att skrämma ihjäl mig. Körde upp precis brevid mig och Skrek!! jisses, trodde fan att jag skulle ramla av. haha Lite roligt var det ändå. På väg hem igen så kollade vi jädd-saxarna och på en utav dom var det en jädda. Den fick jag dra upp. *lite stolt* Pappa gjorde upp den eller vad man då säger om den saken. :) Ganska roligt att se på men jag skulle inte vilja göra det själv. :P Tycker att fiskar är slemmiga att ta i. Huva. Efter lunchen så packade jag mina grejer som jag lyckats sprida ut en del där uppe på vinden där jag då sover. :) Vi åke sen till renvallen och pappa bytte däck på  Ingrids bil och sedan styrde vi mot Arvidsjaur där jag då sedan skulle följa med mami, vi drack kaffe sen for jag och mami till abborträsk, åt middag och sedan åkte vi till piteå. Där jag då är nu.


Igår kväll såg jag i spegeln att jag är kritvit där solglasögonen varit och knallröd/lite brun i övriga ansiktet. :P Inte så snyggt.


En helt underbart helg med andra ord! Synd att Lillis inte kunde vara med.


Möjligtvis åker jag tillbaka nästa helg, inte säkert ännu men inte helt omöjligt. Ta med några cider och sådär. Mys. Det är ju ändå Valborgs.


Hoppas att jag kommer att vara någolunda trött ikväll också så att jag inte börjar den nya veckan med att försova mig. Det skulle ju sitta rätt snyggt.




Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards