Alla inlägg under december 2009

Av mizzsunshine - 20 december 2009 19:42

Återigen tycker jag inte om söndagar. Vet inte varför men det är oftast alltid den tråkigaste dagen på hela veckan.


Har inte gjort alls någonting speciellt idag, åminstone ingenting som är värt att skriva här :P


Har däremot kommit på att jag har mest ro att läsa nu förtiden när jag ligger i badkaret. Satt i soffan och skulle läsa slutet av Luftslottet som sprängdes och de gick bara inte, koncentrerade mig betydligt mer på filmen som gick på tv istället. så stängde av den och tappade upp ett bad och vips så var boken slut.


Var ner iförrådet och rotade fram några böcker som jag kan sysselsätta mig med senare. Precis nu kom jag på att jag inte har läst boken som jag fick av Thomas och Diana förra julen ;P Kanske dags att leta fram den senare och se vad det egentligen var förnått..


Jag måste verkligen skärpa mig och börja om att ta bilder på massa värdelösa saker nu igen, insåg att jag inte har lagt upp någon bild alls på bdb på ett himla bra tag. Iof så måste man ju inte lägga upp bilder där men poängen är att jag har inte använt kameran överhuvetaget på jätte jätte länge. Huva. SKÄRPNING nu! :P


Snart snart är det jul. känner lite  hur den klassiska jul-stressen kryper inuti en, trots att jag verkligen förstöker att ignorera den. Massa frågor ligger och trycker i en. Vad ska man köpa till den, den den och den :P Har kommit fram till att jag ska begrensa antalet i år. Lillis ska givet få en och jag ver precis vad jag ska köpa till henne, det är ju absolut ingenting jag tänker delge mig utav här eftersom hon är en av dom som läser min blogg jämt och ständigt :P Nu blev du nyfiken va? ;) Några andra ska ju naturligtvis också få en men vad vette fasen  :P. Några andra funderingar som dyker upp är hur ska jag fördela julafton? Vilken del ska jag vara hos mamma(jenny, pontus och jocke) och vilken del ska jag tillbringa hos pappa(Ingrid och Lillis)? Hur ska vi lösa sovplatserna hos mamma nu under julen? :P spännande.. Vars ska jag tillbringa nyåret? Känner litegrann att jag inte vill vara borta allt för länge i stort sett enbart för att jag vill ju ta hand om mina missar också :P kan ju inte låta dom vara borta hur länge som helst..

Många frågor och så få svar.  :P


Nu ska jag göra nå vettigt tills att Söndagsfilmen börjar :P Nog för att jag har sett den huur många gånger som helst men va fan, sen när har det hindrat mig att se en film om och om igen ;)

Av mizzsunshine - 19 december 2009 16:19

Det har varit full fart hela dagen och det lär det fortsätta vara hela kvällen om den nu blir som planerat. :P


När jag vaknade så gick jag över till Anna och vi gjorde några ärenden sen spelade vi yatzy, jag vann tre av fyra gånger. Smiid :) När jag skulle gå så höll jag i en av hundarna lite och höll på tappa, sprattlade till och jag var inte det minsta beredd. nå det gick bra iallfall och det måste ha sett lite roligt ut :P


Har ätit middag och plockat iordning litegrann här inne så att man vågar släppa in någon hehe.. Nu inväntar jag enbart främmande och vi ska se film. When a stranger calls var planen och sen kanske man ser nån annan film också :P man vet aldrig.


De va som allt för tillfället.

wie

Av mizzsunshine - 18 december 2009 22:42

Efter två timmar i badkaret skulle man ju kunna kalla mig för ett russin. Dock så när jag kikar efter så är det bara om tårna, konstigt nog. haha. Onödigt vetande jag veeet :P Men det struntar jag i just nu.


Ska ta å göra nå nytta denna fredags kväll sen fortsätta min läsning. Boken lär ju ta slut ikväll och har ingen aning om vad jag ska läsa sedan.

Någon som har något bra förslag? :P

Av mizzsunshine - 18 december 2009 20:05

The nightmare goes on and on..


De va ungefär allt jag hade att säga.

Wie

Av mizzsunshine - 17 december 2009 15:56

Så härligt! Plingade på dörren för en stund sedan och det var en karl från JB GOLV som just nu håller på att lägga golv i lägenheten brevid och ska komma hit imorgon förmiddag och börja lägga en ny korkmatta i mitt kök. Awesome. Jag bestämde tvärest att jag ska ha ljusgrå färg på golvet i köket, enbart därför att tapeterna går lite i grått också. Ska visa honom märket som är på korkmattan i hallen också, kanske lyckas få ett nytt där också.. Den som lever får se. Nu väntar jag bara i stort sett på att de där ska bli klart och att jag ska få tillbaka mina innerdörrar också. Då är allt klart! Finally..


Ska satsa på en normal middagstid idag, den blev lite försen igår :P Känner redan nu att magen skriker efter maat :)




Av mizzsunshine - 16 december 2009 21:35

Så nu ligger jag här igen och skriver, dock denna gång på golvet och fråga inte ens varför! :D Har egentligen inge skoj å berätta tänkte bara säga att: Guu va skönt det känns när det äntligen finns saker i bokhyllan, den har stått tom ändå tills nu :D Nu bara resten kvar :P Triivs




Av mizzsunshine - 16 december 2009 15:54

Är hemma igen och har hunnit dammsugat och skurat i vardagsrummet, dragit in tvn och kopplat in den, krånglat in sängen och även bäddat i ordningen den. Sitter nu här på sängen och kollar tv. När det är slut så ska jag ut och promenera litegrann sen hem och vänta på att mamma och thomas kommer hem med kissarna och hjälper mig att bära tillbaka de tyngre sakerna. :P



Av mizzsunshine - 15 december 2009 16:37

Det står helt still, hade tänkt: Ja nu ska jag blogg och berätta de och de. men nu får jag inte fram nånting alls :P


Iallfall så igår tömde jag (och thomas) mitt vardagsrum eftersom jag skulle få nytt golv, sen flydde jag till en vän. Vi såg Noll tolerans (johan falk) och snart ska vi äta mat och fortsätta se dom andra filmerna..

Hur trevligt som helst och jag sover som en sten på nätterna. Awesome.


Om nu planerna håller så ska jag fara hem i morgon nån gång..

Beror litegrann på hur golvet ser ut..


Typ veckans onödigaste inlägg men okej, det får ni leva med ;P


Tänker på du <3


Då hörs vi.



Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards