Alla inlägg under oktober 2009

Av mizzsunshine - 15 oktober 2009 18:25

That Was The Last Time You Hurt Me. Never Again ..

Av mizzsunshine - 14 oktober 2009 19:23

Jag känner mig själv, visste precis hur det skulle sluta innan jag ens tittade på lägenheten. Föll som en glass i solsken:) I know it!!


Tyckte att lägenheten var mysig i sin helhet. Hallen var avlång och smal, garderober längs ena väggen och ingenting på andra väggen förutom då dörren till badrummet och klädkammaren. Köket var inte så stort vilket jag egentligen trivs med, Vardagsrummet var stort, garanterat större och "luftigare" än det jag har nu. Balkongen var rätt så stor, inte så stor som jag trodde men med inglasning skulle de va perfekt ;P Klädkammaren var inte såå stor och det för ingenting för då rymmer man inte lika mycke skrot (: Det bästa av allt, badrumsgolvet var INTE rött eller nån annan knasig färg vad jag då kan minnas och den hade BADKAR!. naaajs.


Det skulle bli nya golv-mattor i kök och hall, vardagsrumsgolvet skulle slipas. Garderobsdörrar och köksluckor hade som nyligt målats om, tror ja. eller ev skulle målas om.. Nya tapeter i vardagsrum. Skulle va bra med nya i köket också tycker jag personligen. 


Dock vet jag ju antagligen inte förän den 21:a om jag överhuvetaget får lägenheten. :P En del av mig hoppas och har redan börjat mublera i huvudet, med möbler och hur ljusen på väggen och lite överallt annanstans ska vara. En annan del av mig känner fortfarande lite sådär njjaa, impulsflyttning.

hmm

Av mizzsunshine - 14 oktober 2009 14:10

Har suttit en stund och kikat på nokias hemsida. På telefoner som ligger ungefär i samma prisklass som den jag redan har, utifall jag eventuellt skulle få en ny, som sagt. Jag vet ju inte hur det ligger till med det ännu för att jag har inte varit in eller ringt till phone house och chefen har inte ringt, (ovanligt?). jag är less på att springa där var och varannan dag. Hur som helst. Jag hittade iallfall några stycken som verkar okej. skulle ev kunna tänka mig att ha en någon utav dom. Finns egentligen inte så mycket att fundera över eftersom om det nu blir så att jag får en ny så får jag antagligen inte välja, bara le och se glad ut, tacka å ta emot den man får. Lite dåligt egentligen. Nåja nog om det.


Här på förmiddagen när jag hade vaknat till, innan jag begav mig in i duschen var jag tvungen att dammsuga i hallen och på toaletten, litegrann i köket också. Kändes hemskt att gå förbi där, grus & sand överallt. Det riktigt krashade under fötterna. Har känt nån dag att jag borde ta tag i det också men ha inte blivit som vanligt. Nu är det gjort och nån dag här framöver ska jag städa ordetligt.


Har varit på reprisen och röda korset med Anna, för en stund sedan och hittade en lika dan ljusstake som jag redan har i fönstret hemma, så nu har jag två likadana. Fyra ljus till att tända när jag väl tänder alla :P


Jag har även fått ett erbjudande om lägenhet på den jag sökte här i öjebyn. Jag ringde pitebo och hörde vilket plats jag har på den och jag ligger tvåa. Sen Ringde jag upp personen som bor i lägenheten nu och vi bestämde att jag skulle få komma och titta på den kl 18. Just nu i denna stund känner jag att: Nja vore som en impulsflyttning om jag tog den. Var ju som sagt inte planerat överhuvetaget.. Men men titta kan man ju. :P säkert blir jag ju kär i den. haha. Däremot ligger den på 1 våningej(vilket betyder att den troligt nog inte är inglasad heller), alltså inte BV våningen så jag vet inte riktigt. Känner lite både positivt och negativt ang det faktiskt, Kanske borde tacka nej och vänta på nån annan lägenhet istället. Så har jag även hunnit se över lite andra grejer och pratat lite med vissa personer. hmm får se. Ska åtminstone titta på den senare idag och sen får jag bestämma utifrån det..


Snart ska jag fara till musikgränd och äta palt. mm mm mmm :P Hoppas jag hinner sluta ha ont i magen innan dess, åt fil till frukost och som jag har konstaterat tidigare så är det nog inte det bästa frukostvalet för mig.


la la la. Hade nog inge mer att dela med mig utav för tillfället..


Jo en sak. *tumme upp* till lillis som fick VG på engelskan :P yay.

:'(

Av mizzsunshine - 13 oktober 2009 21:48

Ilskan som härjat inom mig ett tag har nu övergått i tårar och det känns inte heller nå bra. Det gick inte att ignorera så släpper det och hoppas att det slutar inom en snar framtid.


Hoppet är det sista som överger en..


:'(

Av mizzsunshine - 13 oktober 2009 19:23

Tiden springer iväg.


Jag har intresseanmält mig på tre lägenheter idag, Två i stan (en med balkong, en utan) och en här i öjebyn. På den här i öjebyn och en av dom i stan var sista ansökningsdagen Idag, lite tur hade jag iallafall. Hade inga planer på att flytta alls, jag trivs här faktiskt. meen samtidigt så vill jag ha en balkong, :P Jag vet faktiskt inte. kändes som att det skulle bli en impuls flyttning och det kändes inte riktigt bra heller. Har inga förhoppningar iallfall på att jag ska få en utav dom. Jag sitter ju int precis i sjön på något sätt..


jaha, den här dagen då, vad har jag gjort?. Jag besökte The Phone House igen.. Gick in och sa att jag va in igår och chefen sa att han skulle prata med verkstan och sedan ringa upp mej men att han inte hade gjort det. Han sa att han var just på väg att ringa till chefen i ett annat ärende så han skulle se till att han ringde mig. Det inte såå himla länge, kanske en timme? Inte ens det tror jag, så ringde han iallfall upp och bad om ursäkt för att han hade glömt ringa upp mig. Han Sa att han hade pratat med verkstan och klagat på att det börjar ha tagit för lång tid att laga min telefon så, dom hade svarat att dom fortfarande väntar på en del som saknas för att kunna laga telefonen. Jag tror han skulle prata med nokia och göra en reklamation och se om dom går med på att ge mig en likgiltig telefon istället för att vänta på min som är på lagning, så att allting ska gå lite snabbare. Han surra nånting om att om det skulle ta längre än en vecka så. jag vet inte riktigt. Hur som helst så skulle han ringa upp mig igen senare och antagligen underrätta mig om vad som händer, men gjorde han det då? Nej :/ Suck. Då måste jag besöka dom igen eller så ringa upp och tjata Igen. Är så hellvetes jävla less nu Faktiskt. Jag blir galen..


Annars så har jag inte gjort så himla mycke, gjorde lite ärenden medans jag ändå hade skjuts. *tack mami*, sen väntade jag på att Anna skulle va redo för simmning. :) Det var riktigt härligt, tror vi skulle fara igen på torsdag, om nu inte nånting annat kommer i vägen. Det gick ändå bra att simma trots foten:/ Jag blir lite less på att den inte heller är hel ännu. helvete:P


En tidig kväll ikväll också för att ladda batterierna, ska kika vad det går på tv ikväll, har ju köpt chips som jag tänkte gotta mig med för en gång skull.. så sällan jag äter chips numera och det är väl lika bra.


Nå nu ska jag sluta klaga och göra nå vettigt istället.

Av mizzsunshine - 12 oktober 2009 19:52

Ny vecka återigen, tycker veckorna bara springer iväg. :/ Det känns lite tråkigt.


Igår vad ingen bra kväll för mig. Efter pontus hade farit så bråkade jag med internet som hade dött i typ en timme tidigare, tillslut fick ja igång det igen och såg tv ett tag. satt vid datorn och donade på, sen hade jag tänkt bara ta det lugnt och se på wallander, men då är den på engelska såklart, det hade jag glömt bort så var lite besviken för det. Satt och videocamade med syster och mitt i allt så åker duken och ljusen som stod överst på bokhyllan. Då kan jag lova att det var en Nova som var goode billig. När jag hade lugnat lillhjärtat så erkände jag för mig själv att det var en olycka och att jag inte borde vara arg på henne. så tillbringade kvällen med att plocka glas och dammsuga upp glassplitter.. Gjorde en tidig kväll också. Hade ingen lust att he sönder nå annat, typ datorn eller nå. *ler* En tidig kväll var just det jag behövde tror jag..


Idag slet jag mig ur sängen kl 8.00 och började göra nytta. Ringde och fick bekräftelse att mötet som var inplanerat idag faktiskt skulle ske, hade fått för mig att det var inställt, tur jag kollade. Gjorde mig klar och tog bussen till stan. Efter mötet kom min snälla mor och hämtade mig, (hon hade fått vänta i 45 minuter där ute eftersom det drog ut på tiden) och vi for till det berömda The Phone House för att lämna in Jennys telefon. Det gick ju som smort och jag passade på att fråga hur det gick med min telefon, han slog upp min namn i datorn och skrev ut ett papper och gick till Telefoner-som-kommit-tillbaka-lådan, Enligt datorn och pappret så stod det antagligen att min telefon hade kommit tillbaka, han hittade ingen och dubbelkollade. Fortfarande ingen. Han ringde verkstan och dom hade såklart lunchstängt. Typiskt. Till sluta så sa han iallfall att han skulle ringa mig kring 14 tiden. okej okej. så vi for hem till mig och drack kaffe och sen for vi och handlade och släppte hunden så hon fick springa litegrann osv. Klockan närmar sig 16 och fortfarande hade inte chefen på Phone House ringt mig, jag gjorde mat och åt.Stökade bort och diskade. Efter det så tog jag ut alla glas ur skåpet och diskade dom och torkade även ut skåpet och ställde in alla glas igen. Efter det kom jag på en sak. Jag hade köpt tre svarta ljusstakar så jag ställde dom på fläkten och tände dom och några andra runt omkring i vardagsrummet. Bara sammanlagt tio ljus tända nu, det är lite om man jämför hur många ljus det brukar vara tänt hos mig :) Jag har ingen lust att tända alla ikväll. Gör det någon gång snart när jag har städat och pysslat på ordentligt..


Ikväll tänkte jag inte alls göra så mycket, kanske se en film? får se vad hittar på..


Hejdå

Av mizzsunshine - 11 oktober 2009 17:27

Jag är inte alls på humör för att dra allting som har hänt i helgen. :)


I fredags efter att jenny och jocke hade farit så vart de lite mys, sen gonatt saga sen sov han som en sten :) Jag satt vid datorn och prata lite med trevligt folk sen blev de midnatt och insåg att jag också borde gå och lägga mig så jag skulle orka vakna när grabben vaknade..


På lördagen var vi ute på promenad, passade på att köpa godis, sen såg vi mio min mio och sen bar det av ut ett tag till. Efter middagen blev det glass och film igen. På kvällen spelade vi spel och han lyssnade på cd spelaren sen somnade han. :) jag satt uppe ett tag sen insåg jag att jag orkar inte va vaken längre så gick och la mig och tog inte länge så sov jag också


Idag var det min tur att väcka honom :) han ville inte riktigt vakna och har varit på halvdåligt humör hela dagen, Värre blev det när jocke och jenny kom. Snarare så var det Kört då men men gick ju de me..


Fick en lite present av dom som tack för helgen :) TACK! .. ska mublera ut ljuset på bordet nu ikväll när jag har stökat bort litegrann :)


nu ska jag ta det lugnt tills one tree hill börjar på tv sen så får man väl se vad man hittar på :)

Av mizzsunshine - 9 oktober 2009 12:56

Yes, idag är det fredag. Det betyder att min systerson ska tillbringa helgen hos mej :) Jenny och jocke ska vara i luleå och hjälpa någon att flytta inorgon (antagligen hela dagen?) så därför ska grabben vara hos mej. Trevligare kanske än att dom ska behöva hålla koll och sysselsätta han mitt i flytten. :P Jag klagar inte. Lite kvalitetstid är ju inget vi får speciellt ofta, eftersom dom bor så långt bort.


Såhär ser planerna för helgen ut just nu iallafall.. Dom kommer ikväll, då ska vi åka och handla sen ska dom stanna kvar en stund så att han hinner slappna av lite innan dom ska fara till luleå. Vi ska åka och handla och greja på innan också. Sen är det mys hela kvällen :P


Imorgon ska vi sysselsätta oss med att gå en promenad och köpa lördagsgodis, se film, spela spel, läsa å myysa :P kanske ta kort och sånt också :P Får se, inga direkta planer som ska se en viss tid.


På söndag (antar jag) så kommer Jenny och/eller jocke och hämtar pontus sen åker dom väl tillbaka till kriuna :(


Få se på söndag hur mycket av planerna som faktiskt blev av. Beror ganska mycket på väder och humör och hur less vi blir på varandra *ler* nä så dramatiskt ska de väl int bli.


Nu måste jag slänga mig i duschen och göra lite nytta. krama


Ps. Puss-på-fredag lillis :P

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards